معدن

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: این سازمان برای تخصیص اعتبار حوزه های اکتشاف و زیرساخت معادن از منابع داخلی در قالب تشریفات قانونی، محدودیتی قائل نیست.

به گزارش ایراسین، رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: این سازمان برای تخصیص اعتبار حوزه های اکتشاف و زیرساخت معادن از منابع داخلی در قالب تشریفات قانونی، محدودیتی قائل نیست.

خداداد غریب پور در نشست شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس اظهار داشت: پیشرفت آماری این طرح مطلوب است و تاکنون 1051 معدن کوچک مقیاس پایش شده و برای 220 معدن، راهکار کلینیکی ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین، برای 42 معدن، اقدام نهایی صورت گرفته و 10 معدن نیز در حال تولید و فعالیت است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه مطالعات جامعی برای توسعه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس انجام شده است، تصریح کرد: تا بهمن امسال، نقشه راه معادن کوچک تدوین می شود و متعاقب آن، طرح مذکور در سال آینده، منسجم تر و با سرعت بیشتر پیش خواهد رفت.

وی افزود: فراهم کردن بستر حضور شرکت های استارتاپی و دانش بنیان در توسعه معادن کوچک، جزو برنامه های ایمیدرو است و از این رو، در نظر داریم زمینی در جوار مرکز تحقیقات فرآوری کرج به این واحدها اختصاص دهیم.

غریب پور خاطرنشان کرد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اقدامات مناسبی برای تامین مالی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس برداشته است.

وی ادامه داد: حضور فعال تر در رسانه ها برای ایجاد فرهنگ سازی در حوزه معادن کوچک و جذب سرمایه گذاری در این حوزه، ضروری است.

وجیه ا... جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این نشست گفت: تاکنون سفرهای استانی کارگروه احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس به 12 استان انجام شده و در جمع بندی های این کارگروه، 80 مصوبه اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در راستای این طرح، 5 تفاهم نامه جدید منعقد شده و تفاهم نامه تامین مالی با معرفی 770 سرمایه گذار برای نخستین بار امضا شده است. همچنین حضور در 5 نمایشگاه و نیز حضور در جلسه دفاع از مرکز نوآوری دانشگاه امیرکبیر، از دیگر اقدامات این کارگروه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =