• ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
  • کد خبر: 4198
  • readingTime: ۲ دقیقه
اکرم قربانی

در ذیل مصاحبه خبرنگار ما با اعجوبه ای به نام اکرم قربانی را خواهیم خواند.

به گزارش ایراسین، اکرم قربانی شناگر توانمند اصفهان نزدیک به 20 سال می باشد که ورزش شنا را انجام می دهد و در چهار شنا کاملا مهارت دارد، این شناگر در دو سه سال اخیر رکوردهای جالبی را به ثبت رسانده، به همین منظور خبرنگار ما با وی مصاحبه ای انجام داده که در ذیل می خوانیم:

1-با سلام، خودتان را برای خوانندگان معرفی نمائید؟    

بنده اکرم قربانی متولد 1355 در اصفهان هستم، چون که به رشته شنا علاقه داشتم از سال 1378 تاکنون در این رشته فعالیت و در چهار شنا به طور کامل مهارت دارم.

2-چه زمانی فهمیدید که می توانید در آب رکورد ثبت نمائید؟

در کلاس های اصلاح تکنیک شنا شرکت نمودم که خانم رستمانه مدرس یکی از کلاس ها متوجه شد که بنده یک مهارت خاصی در شنای استقامتی دارم و از همان جا پیشنهاد داد که به دنبال ثبت یک سری از رکوردهای استقامتی در آب بروم، خودم هم از این پیشنهاد استقبال نمودم و با تمرین زیاد به استقبالش رفتم.

3-درباره اولین رکورد خود در آب توضیح دهید؟

سال 1396 در شنای پای دوچرخه (دست بالا) توانستم رکورد مهناز کریمی که ۱۲ ساعت و ۱۲ دقیقه بود را با زمان 20 ساعت جابجا و به نام خود ثبت کنم که مهرماه سال 1397 این زمان را به 30 ساعت رساندم، این را بگویم که شنای پای دوچرخه (دست بالا) یکی از آیتم‌های سخت و دشوار نجات‌غریق محسوب می‌شود.

4- پیرامون ثبت رکورد شناوری روی سطح آب توضیح دهید؟

رکورد شناوری روی سطح آب بدون هیچ حرکت، به مدت 31 دقیقه از آن ورزشکار آقایی در کشورمان بود که من توانستم بدون هیچ مشکلی در این حرکت، زمان 10 ساعت را به ثبت برسانم که برای ثبت این رکورد سنگین در تمریناتم روزی دو الی سه ساعت روی آب بدون هیچ حرکتی کاملا شناور بودم که خوشبختانه در روز مسابقه این زمان را به 10 ساعت ارتقاء دادم.    

5-در مورد رکورد جهانی شناوری روی سطح آب اطلاعی دارید؟

در مورد اینکه بدانم کسی این حرکت را در جهان انجام داده یا نه، تحقیقی ننموده ام، اما این را می دانم که کسی در جهان رکورد شنای پای دوچرخه (دست بالا) به مدت 30 ساعت را ثبت ننموده و این رکورد به نام بنده می باشد.

6-هدفتان پیرامون ثبت رکوردهای این چنینی و سنگین چیست؟

دوست داشتم به عنوان یک خانم به دیگران بگویم که بانوان ایرانی می توانند یک سری کارهای سنگین و دشوار را انجام دهند و خیلی خوشحالم که بنده به این مهم رسیده ام.

7-از خانم اکرم قربانی در آینده باز هم رکورد خواهیم دید؟

چند رکورد استقامتی دیگر مدنظرم می باشد اما اکنون نامی از آنها نخواهم برد، به امید خداوند منان اگر مشکلی پیش نیاید سال 1399 یک رکورد دیگری را به ثبت خواهم رساند.

8-ثبت رکوردهای این چنینی، آسیب دیدگی برای ورزشکار نخواهد داشت؟

مسلما یک سری ضررها و آسیب دیدگی هایی دارد اما بنده چون تحت نظر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان می باشم تاکنون با آسیب دیدگی و مشکلات مواجه نشدم.

9- حرف پایانی؟  

کاری که من انجام می‌دهم پرهزینه است، نیاز به امکانات دارد و برای اینکه بتوانم این روند را ادامه دهم باید حمایت شوم تا با روحیه ای مضاعف به سمت شکستن رکوردهای دیگر بروم، در اینجا باید از سلیمانی مدیر استخر مهرگان اصفهان تشکر کنم که این استخر را در اختیارم قرار دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =