اجتهادی

عبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات گفت: بنده بعنوان یک کارشناس معتقدم وقتی اجازه واردات نمی دهیم ایراد بوجود می آید؛ اولا بازار نیاز خود را از راه های دیگر تامین می کند و ارز بدون ضابطه از کشور خارج می شود.

به گزارش ایراسین، عبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات در گفتگو با خبرنگار ایراسین در پاسخ به افزایش نرخ قاچاق در سال جاری گفت: خیر اینگونه نیست. تشکیل پرونده دلیلی بر افزایش قاچاق نیست، این مسئله شاید بدلیل گسترش اقدامات دستگاه های کاشف باشد.
وی در ادامه افزود: این دستگاه ها در مدت اخیر مورد خطاب قرار گرفتند. همچنین تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نیروی انتظامی از ابتدای امسال کار خود را بدرستی شروع کرده و وزارت اطلاعات نیز اقدامات خوبی انجام داده است.
وی در ادامه با اشاره به افزایش بیش از ۸۰ درصدی پرونده های مبارزه با قاچاق گفت: اولین قلم از لحاظ آماری پرونده های سوخت و متعلق به قاچاق خروجی است.
اجتهادی درباره قاچاق لوازم خانگی گفت:مشکلات ارزی به واسطه تحریم های جدید اتفاق افتاده و لذا ورود تعداد زیادی از اقلام کالایی به کشور رسما ممنوع شده در صورتی که در داخل کشور مورد نیاز جدی برخی اقشار است؛ از جمله این کالاها لوازم خانگی است.
مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات افزود: مسئولان بخش خصوصی معتقدند یکی از علت های افزایش قاچاق خاصه در لوازم خانگی ممنوعیت ورود این کالا به کشور بصورت رسمی است.
اجتهادی در پاسخ به این سوال که علت افزایش خروج ارز از کشور تصریح کرد: بنده بعنوان یک کارشناس معتقدم وقتی اجازه واردات نمی دهیم ایراد بوجود می آید؛ اولا بازار نیاز خود را از راه های دیگر تامین می کند و ارز بدون ضابطه از کشور خارج می شود.

وی در پایان گفت: سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی و صدور حکم قطعی و اجرای آن است و در این خصوص پیشگیری و آسیب شناسی قضایی کار را انجام می دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =