شرکت شهرک های صنعتی

معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی اصفهان از اینکه ۶ درصد جمعیت کشور و ۱۰درصد از حجم سرمایه‌گذاری صنعت کشور در اصفهان انجام گرفته، اما سهم استان اصفهان تنها نیم درصد از بودجه تخصیص اعتبارات استانی از ردیف‌های مختلف بودجه عمومی دولت به شهرک‌ها و نواحی صنعتی به استان اصفهان است که این میزان بسیار ناچیز است.

به گزارش ایراسین، مرتضی زمانی در نشست نقد و بررسی شرکت شهرک های صنعتی که در جمع فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد افزود: این حجم سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن باید سهم بیشتری از بودجه را دربرگیرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای صنعتی ۱۴ درصد کل کشور را تشکیل می دهد، ادامه داد: واحدهای به بهره برداری رسیده ۱۸/۱۳ درصد است و در این رابطه اصفهان رتبه اول را در کشور  دارد .

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان افزود: در حوزه صنایع کوچک تعداد دوره های برگزار شده ۲۴۶ دروه بوده که ۱۰ درصد رشد داشته و باز اصفهان رتبه اول را دارد.

وی تعداد تورهای صنعتی اصفهان را ۵ درصد و افراد شرکت کننده را ۷ درصد در کشور دانست و ادامه داد: مشوقات اعطایی به قراردادهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی چند سال اخیر میزان ۷۲۶ هزار و ۵۷۹ میلیون ریال بوده است.

وی با اعلام اینکه در هشت ماهه نخست امسال بیش از ۷ هزار ۶۰۰ نفر اشتغال در واحدهای به بهره‌برداری رسیده شهرک‌های صنعتی ایجاد شده است تصریح کرد: اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =