فولاد غرب آسیا

شرکت فولاد غرب آسیا رتبه دوم تولید فولاد کشور را بعد از فولاد مبارکه دارد و علاوه بر تامین ۱۵ درصد از نیاز داخلی در ۴ کشور همسایه بازار فروش خوبی دارد.

به گزارش ایراسین، صبح امروز ابوذر ندیمی مدیر عامل شرکت فولاد غرب آسیا در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: با تکیه بر نیروی کارآمد جوان و متخصص خوشبختانه در سه ماهه اخیر بعد از ۹ سال توانستیم به سود چند ده میلیارد تومانی برسیم.

ندیمی در ادامه افزود: شرکت فولاد غرب آسیا به اهتمام سرمایه گذاران بخش خصوصی و بهره گیری دانش متخصصان جوان ایرانی در سال ۸۴ برای اجرای پروژه نورد ورق سرد به ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در سال با ضخامت نهایی ۱۸.۰ تا ۳ میلی متر، عرض ۶۵۰ تا ۱۷۰۰ میلی متر و با وزن استاندارد های بین المللی با نقش موثری در صنعت خودرو سازی، لوازم خانگی و حوزه های مختلف بازار ورق تاسیس شده است.
وی در ادامه به اشتغال‌زایی و توسعه منابع انسانی حدود ۶۰۰نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این شرکت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تعداد اشتغال این واحد صنعتی در سه سال گذشته چهار برابر شده است و در کنار تمام موارد گسترش بازار شرکت و نرخ رشد سود مجموعه، در بخش منابع انسانی نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا منابع انسانی موردنیاز خود را تأمین کنیم.

ندیمی ادامه داد: خوشبختانه شرکت فولاد غرب آسیا یکی از جوان‌ترین نیروها را در صنایع معدنی ایران و صنعت فولاد دارد.

وی گفت: شرکت فولاد غرب آسیا رتبه دوم تولید فولاد کشور را بعد از فولاد مبارکه دارد و علاوه بر تامین ۱۵ درصد از نیاز داخلی در ۴ کشور همسایه بازار فروش خوبی دارد.
ندیمی  با اشاره به آثار تحریم ها گفت:در واقع تحریم ها اثر گذار است چراکه در قیمت گذاری می تواند تاثیر گذار باشد چرا که باید با تکیه به دانش بومی میان فارغ التحصیلان دانشگاهی مقابل تحریم ها ایستادگی کرد.
مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا یکی از برنامه های آتی شرکت را طرح توسعه تا سطح ۸۰۰ هزار تن و اشتغال مستقیم ۳۶۰ نفر عنوان کرد و تصریح کرد: در صورت حمایت های بانکی تا دو سال دیگر به سطح برنامه ریزی طرح توسعه مدنظر مجموعه خواهیم رسید.

ندیمی ادامه داد: تحریم ها باعث شده است مواد اولیه برخی کالاها به درستی به دست تولید کننده داخلی نرسد و همین مسئله موجب نقص و توقف در تولید داخلی شده است البته باید به این مسئله هم اشاره کرد که بسیاری از مواد اولیه تولید در داخل کشور موجود است ولی برخی دست های پشت پرده مانع از پیشرفت تولید داخل شده است که امیدواریم این عوامل هر چه سریعتر شناسایی و مجازات شوند.

وی با تاکید بر اینکه تامین مواد اولیه مرغوب باعث حفظ مشتری و بازار خواهد شد گفت: کیفیت کالا از مهمترین مسائل در کشور است که می تواند بازار صادرات در کشورها را حفظ کند چرا که اگر کالایی کیفیت نداشته باشد سریعتر بازار خود را از دست خواهد داد.

ندیمی در ادامه به چالش های پیش روی زنجیره فولاد اشاره کرد و تصریح کرد: اولین چالش در صنعت فولاد و تولید داخل، بدهی اکثر فولادی ها به بانک ها است و بانک های عامل نیز تمایلی به دریافت بدهی خود به واسطه جرایمی که به بدهی ها می خورد، ندارند.

وی افزود: متاسفانه این شرایط بانک ها را کاسبی از صنایع می توان نامید. برای نمونه در سال گذشته فولاد غرب تمام تلاش خود را کرد تا بدهی به بانک را تسویه نماید اما مورد قبول قرار نگرفت. البته همه چیز را بر گردن سیستم بانکی نباید انداخت بلکه بهانه های نظارتی نیز وجود دارد و متاسفانه ستاد تسهیل، کم کار هستند و حتی ستاد تسهیل قم جلسه فوری تشکیل نداد.

ندیمی گفت: سهم مواد اولیه نیز چالش دیگر است برای مثال سهمی که فولاد غرب نیاز دارد تا با ظرفیت بالا فعالیت نماید ۴۰ هزار تن به صورت ماهانه است درحالی که سهم در نظر گرفته شود ۲۰ هزار تن است و این یعنی ما برای تولید حداقل ۳۵ هزار تن تولید ماهانه و هدف گذاری ۴۷۰ هزار تن در سال، باید مابقی کسری خوراک را از بازار خریداری نماییم.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا تصریح کرد: انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و رسانه ها به ویژه رسانه های تخصصی صنعت فولاد کشور، باید قدرت وانمایی و هدایتگری داشته باشند و این موضوعات را به معاونت های مربوطه وزارت صمت و مسوولان دولتی ارجاع و اطلاع رسانی نمایند.

ندیمی با اشاره به اینکه شرکت فولاد غرب آسیا با دریافت گواهینامه استاندارد ملی و گواهینامه های بین المللی به محصول با کیفیت رسیده است، گفت عمده بازار مجموعه در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، لوله و پروفیل، ورق های گالوانیزه، ورق های قلع اندود و... می باشد و بالاترین نرخ خرید مواد اولیه و تعامل را با فولاد مبارکه داریم.

وی در پایان این نشست خبری گفت: شرکت فولاد غرب آسیا به صورت متوسط ماهانه به ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای پیشبرد اهداف تولیدی خود نیازمند است.                                                  

ندیمی درباره فعالیت های شرکت در زمینه رونق تولید و اقتصاد مقاومتی گفت: از هر فعالیتی که در زمینه ی ارزآوری باشد استقبال می‌کنیم و آن‌ها را مدیریت کردیم تا بتوانیم از این طریق به اقتصاد ملی کمک کنیم.

مدیرعامل فولاد غرب آسیا در پایان این نشست گفت: در حال حاضر هیچ گونه سیاستی در ارتباط با کاهش و تعدیل نیرو در شرکت فولاد غرب آسیا وجود نداشته و با توسعه فاز های بعدی، وضعیت اشتغال در این شرکت بزرگ و مهم تولید نورد و ورق های فولادی افزایش پیدا می کند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =