• ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
  • کد خبر: 4181
  • readingTime: ۵ دقیقه
گردشگری

رفتن به سمت صنعت سبز موضوعی است که این روزها خیلی ها با آن درگیر هستند از دولت گرفته تا بخش خصوصی تا دلسوزانی که امیدوارند در این صنعت به جایگاه مناسبی برسیم.

به گزارش ایراسین، مهران سلطان الکتاب، مدیر شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی طلوع سفریاد یکی از آن هاست. فردی که به گفته خودش پس از سپری کردن نزدیک به یک دهه ازعمر خود در صنعت گردشگری و برخورد با فراز و نشیب های فروان در این صنعت ، مباحثه با مشتریان راضی و ناراضی وبررسی نیاز و انتظار مشتری ، نسبت به  نوع و نحوه ارائه خدمات که دائما در حال تغییر است، به این نتیجه رسیده که در حال حاضر مشتری زمانی اقدام به خرید می کند که از محصول یا خدمت مورد نیاز خود اطلاعات کافی داشته باشد .گفت و گوی زیر شرحی است که او از نحوه کارش دارد. روشی که می تواند مشتریان این صنعت را راضی نگه دارد.

چه شد در این بازار عرضه و تقاضا به فکر رقابتی جدید افتادید؟

در بازاری که عرضه کالا یا خدمات به شدت روبه افزایش می باشد و رقابت بین عرضه کنندگان کالا و خدمات  شدید تر می شود و حق انتخاب مشتری بین گرینه های متعدد بیشتر می شود  ، در این زمان مشتری در اکثر موارد فروشگاه هایی را برای خرید انتخاب می کند که در آن فروشنده  اطلاعات بیشتری را نسبت به آن کالا یا خدمات به او ارایه نماید به همین سبب از اوایل سال 96 به این نتیجه رسیدم که سایتی را راه اندازی کنیم که تمامی این بسته ها را در خودش داشته باشد و قدرت مشتری در انتخاب نوع خدمات بالا برود .

 سایت شما به نظر می رسد که بیشتر یک مرکز مشاوره باشد درست است ؟ لطفا تعریفی از مرکز مشاوره سفر داشته باشید و هدف اصلی شما از ایجاد چنین سایتی چیست؟

هدف اصلی ما رضایت مشتری بود. به نظر من فروشنده در مرحله اول باید در نقش مشاوره یا کارشناس محصول وارد شود ، خوب یا بد  کالا یا خدمات را عنوان کند مزایا و فواید محصول را بیان کند و  اعتماد مشتری را نسبت به استفاده ازآن محصول جلب کند تا مشتری از او خرید نماید .در کسب و کارهای نوین و در بازار فعلی ، مشتری خداست ،  مشتری تعیین کننده حیات و بقا ویا نابودی هر سازمان است و توجه به این مهم ، ضروری بوده و نیاز به ایجاد مرکز مشاوره سفر را توجیه می کند .برای مثال شما برای حل یک مشکل حقوقی پیش وکیل می روید  واو به شما بر اساس علم و دانش خود و تجربه پرونده های قبلی راه حل هایی را نشان می دهد و یا برای حل یک مشکل اجتماعی یا فردی به روانشناس مراجعه می کنید و او باید ها ونباید هایی را به شما می گوید و اصطلاحا به شما مشاوره می دهد .در زمینه مسافرت و انتخاب مقصد گردشگری نیز چنین است. شما می دانید بعضی از مسافران در سال چند بار اقدام به سفر می کنند و تقریبا بر اساس تجربه اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورده اند،  ولی بعضی از مسافران شاید در سال یا هر چند سال یکبار موقعیتی برای مسافرت تفریح و گردش برایشان  حاصل می شود. برای این منظور به یک  شرکت خدمات مسافرتی مراجعه می کنند  تا مسئول فروش تور، به آنها مشاوره لازم را در مورد مقاصد گردشگری موجود بدهد .

پس شما سایتی را برای مشاوره سفر ایجاد کردید که با سایت های دیگر فرقی ندارد اما چه وجه تمایزی نسبت به رقبا دارید؟

ببینید، قصد و نیت هر کسی از مسافرت فرق می کند ، اینکه چه لذت یا تجربه ای را می خواهد کسب کند ،  اینکه برای چند روز ، فارق از هیاهوی روزمره  مقصدی را برای سفر انتخاب کند تا خود و خانواده در آرامش  تفریح کنند .پس اینجا اهمیت مشاوره سفر مشخص می شود . به نظر من اگر قبل از اعزام  مسافر در تورهای گردشگری  به درستی نسبت به مشاوره و توجیه او اقدام و  فارق از  اینکه آیا مشتری از شما خرید خواهد کرد یا نه  اطلاعات کافی در اختیار او قرار داده شود ، حتما مسافر از مسافرت با شما رضایت داشته و احساس خوبی نسبت به کارگزار تور خود پیدا خواهد کرد. مرکز مشاوره سفر جای خاصی نیست  ، تمام شرکتهای خدمات مسافرتی به نوعی مرکز مشاوره سفر هستند ، در صورتی که قبل از فروش بی قید و شرط تور ،  اول در نقش مشاور و کارشناس  ،  مسافر خود را راهنمایی کنند. ما در وب سایت مرکز مشاوره سفراصفهان تور تلاش می کنیم  تمام اطلاعاتی که مسافر قبل از سفر به آنها احتیاج دارد از قبیل  کجا برم ، با چی ببرم ، کجا اقامت کنم ، چقدر هزینه دارم، استفاده از تجربیات مسافران دیگر، مشاوره خرید تور و ... در اختیار او قرار می دهیم تا با اطلاعات کافی نسبت به انتخاب مقصد مسافرت خود تصمیم بگیرد . تفاوت از اینجا آغاز می شود که سایت های مشابه اجرای تور ندارند ولی ما در کنار تمام این اطلاعات تورهای مختلف با قیمت های مختلف را هم معرفی کرده ایم.از تمام خدمات های آژانس های ذیگر استفاده کرده ایم و قدرت انتخاب مسافر را بالا برده ایم.ازسویی دیگر می خواهیم بخشی را تعبیه کنیم که به عنوان دل نوشته سفر هر فردی که با تورهای ما به سفر می رود، تجربه سفرش را برای ما بنویسد و این باعث می شود که نقایص و عدم رضایت مشتری در نحوه خدمات رسانی مشخص شود.

پس شما بسته های پیشنهادی آنلاین در سایت خود دارید درست است؟

بله دقیقا. همان کاری که سایت های دیگر هم ممکن است انجام دهند اما با یک تفاوت . اینکه ما سعی کرده ایم بعد از دادن اطلاعات مفید به گردشگران تورهایی را هم که می تواند خدمات رسانی کنند را نیز معرفی می کنیم.

این خلایی بود که وجود داشت و سایت ما بر این اساس برنامه ریزی شده است و ارایه مشاوره ایجاد مرکز مشاوره سفر به این شکل را برنامه ریزی کردیم و در حال اجرا و تکمیل این قضیه هم هستیم.

اکنون سایت شما در چه مرحله ای است آیا افراد می توانند از خدمات شما استفاده کنند؟

بله اکنون این سایت راه اندازی شده است و گردشگر می تواند این سایت را به عنوان یک ایده و طرح نو ببیند و اطلاعات کامل را بگیرد و در مرحله بعد ما فروش خودمان را به او ارائه بدهیم، فکر می کنم اکنون با توجه به اینکه ارایه محصول و یا عرضه افزایش یافته است و بازار رقبا زیاد شده است و حق انتخاب مشتری هم زیاد شده است، مشتری می تواند بین چند مرکزی که خدمات را ارایه می کنند، انتخاب کند. به نظر من نباید در وهله اول به مسافر به عنوان یک خریدار نگاه شود و ما بر همین اساس این سایت را به عنوان مرکزمشاوره سفر راه اندازی کردیم تا بهترین گزینه را به گردشگر معرفی کنیم،قطعا مسافری که به این شکل سفر کند راضی تر هم خواهد بود.

ما نقشه سایتی داریم که با سایت های مشابه متمایز می شویم ما نیامده ایم چرخ اختراع کنیم ما آمده ایم کجا بروند کجا کدام مقاصد داخلی و خارجی و قاره بندی شده است داخل آسیا تمام کشورهایی که جاذبه مسافرتی هستند را عنوان کردیم روحیه ملل، آداب رسوم، سوغات، پوشاک و زبان و غیره.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =