خودرو

دستاورد فناورانه محققان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در زمینه شناسایی اتوماتیک صاحب خودرو برای اولین بار در کشور رونمایی شد.

به گزارش ایراسین به نقل از وزارت علوم، این محصول که مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء (Internet of Things) است از تکنولوژی روز دنیا برخوردار بوده و با هدف صادرات به کشورهای اوراسیا و بازارهای داخلی طراحی و آماده شده است.

تکنولوژی پیشرفته شناسایی اتوماتیک صاحب خودرو مپجا (MAPJA Automatic Vehicle Driver Identification Technology) از فناوری های پیشرفته حوزه امنیت و ایمنی خودرو بوده که تنها چند شرکت خودرو ساز مطرح دنیا به این تکنولوژی دست یافته اند.

این محصول در چهارمین روز برگزاری رینوتکس ۲۰۱۹ با حضور رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، رئیس پلیس فتا استان و معاونان اقتصادی و توسعه مدیریت منطقه آزاد رونمایی شد.

پروژه تحقیقات و اجرایی کردن این فناوری با رویکرد قابلیت نصب روی تمامی خودروها از شهریور سال ۱۳۹۷ در دپارتمان تحقیق و توسعه (R&D) شرکت مپجا آغاز شده بود و با نصب این سیستم بر روی خودرو علاوه مدیریت هوشمند و از راه دور خودرو امکان سرقت خودرو به صفر می رسد. نصب و راه اندازی این فناوری بسیار راحت بوده و قابلیت نصب بر روی انواع خودروهای داخلی و خارجی را برخوردار است.

گفتنی است؛  پیش از این در دومین روز نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی Rinotex ۲۰۱۹ با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت،  معاون وزیر ارتباطات و استاندار آذربایجان شرقی از دیگر فناوری پیشرفته شرکت مپجا با عنوان کفش هوشمند مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء مپجا (MAPJA Smart IOT Shoes) رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =