قاضی عسگر

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در رابطه با رونق تولید و در راستای اینکه مردم به جز تحریم ها مشکلات دیگری نداشته باشند تمام سعی و تلاشمان را می کنیم.

به گزارش ایراسین، سید حسن قاضی عسگر در مصاحبه مطبوعاتی به مناسبت بسته حمایتی جهاد کشاورزی و رونق تولید اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه کشاورزی استان در پاسخ به خبرنگار ایراسین مبنی بر تغییر الگوی کشت و رفع مشکلات مربوط به کم آبی و ایجاد سیستم های نوین ادامه داد: سیستمی مبنی بر فناوری اطلاعات به صورت پایلوت درحال اجرا است تا محصولات کشاورزی آمارگیری شوند و مشخص شود کشت ها در چه مرحله ای هستند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: از جهاد کشاورزی می خواهم تغییر الگوی کشت را با مدیریتی قاطع و کوبنده همراه کند، چراکه راهی به جز مدیریت مصرف آب در کشاورزی نداریم و باید اقتصاد آب را رعایت کنیم و بدانیم مصرف هر قطره آب، چه ارزش افزوده‌ای را به وجود می آورد.

قاضی عسگر ادامه داد: خوشبختانه توانسته ایم آمار بیکاری را کاهش داده و این آمار از ۱/۱۴ درصد به ۴/۱۰ درصد رسیده است.

 وی با تاکید براینکه به دنبال این هستیم که نرخ بیکاری یک رقمی شود گفت: به همین خاطر است که توانسته ایم ۱۹۵ واحد تولیدی تعطیل شده را به چرخ تولید برگرداندیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: ما می خواهیم رونق تولید را با نگاه سیستماتیک دنبال کنیم، با توجه به اینکه می توانیم با میلیاردها تومان صرف بودجه از آن سر دنیا آب بیاوریم، اما باید اقتصاد آب را رعایت کنیم و در همین رابطه توانسته ایم به رونق بیاندیشیم و در کشاورزی ۳۲ درصد و در صنعت ۲/۵ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

وی در ادامه با دادن خبر خوشی مبنی بر بیمه افراد در دهک های پایین نیز گفت: افرادی که کم بضاعت هستند و تا کنون بیمه نشده اند می توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و ثبت نام کنند و اتفاقی که خواهد افتاد این است که سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این افراد آزمونی با نام وسع خواهد گرفت و افرادی که در دهک های پایین قرار گیرند به صورت کاملا رایگان بیمه سلامت می‌شوند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان در ادامه خبر داد: سیستمی شدن رونق تولید در حال محقق سازی است، چراکه اگر بتوانیم سیستم اداری را اصلاح کنیم، بسیاری از مشکلات را حل خواهیم کرد، همچنین در صدد هستیم با اصلاح فرایند اداری و توسعه دولت الکترونیک، سیستم نظارت مردمی و پاسخگویی دستگاه ها را اجرایی کنیم.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه در راستای رونق تولید و عملی کردن شعار امسال بسته های تشویقی تعریف شده است، گفت: در همین راستا نگاه اصلاح سیستمی و فرایندی را شروع کردیم وتاکنون بسته های تشویقی از سوی بیمه تامین اجتماعی و جهاد کشاورزی و گمرک ارائه شده است.

وی ادامه داد: در راستای این موضوع و پاسخگو کردن سیستم، جلساتی با حضور مدیران کل در اتاق بازرگانی کلید خواهد خورد، چراکه برگزاری چنین جلساتی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و با در دست گرفتن نبض اقتصاد، می‌توانیم شاهد بهبود روند اقتصادی استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه همه ما در یک کشتی نشسته ایم و بنابراین تصمیمات اقتصادی ما نیز باید تیمی دنبال شود .

قاضی عسگر همنوایی و همدلی مدیران برای کاهش مشکلات را از اهداف جلساتی دانست که در استانداری اصفهان برگزار می شود و ادامه داد: وظیفه استانداری به عنوان نهاد حاکمیتی، نظارت و ارزیابی در دستگاه ها است و امید است اصحاب رسانه با دیدگاه‌های تخصصی خود استانداری اصفهان‌ را یاری دهند و در کنار ما بایستند تا بتوانیم به نحو احسن عمل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =