غریب پور

فعال سازی معدن در هر منطقه، علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در آن منطقه، توسعه صادرات و ارز آفرینی را نیز برای کشور به همراه دارد.

خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در گفتگو با خبرنگار ایراسین ضمن اعلام اینکه تولید فولاد در کشور در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه آمریکا روند رو به رشدی دارد گفت: خوشبختانه روند رو به رشدی را در زمینهٔ تولید و صادرات داشته‌ایم و تولیدکنندگان توانسته‌اند بازارهایشان را در زمینه صادرات پوشش داده و پیش‌فروش نیز داشته باشند.در بخش تولید فولاد میان ۳ تا ۴ میلیون تن افزایش تولید خواهیم داشت یعنی ظرفیتمان را به ۳۵ میلیون تن و تولیدمان را به ۲۸ میلیون تن خواهیم رساند.

غریب پور همچنین در پاسخ به تاثیر شرکت های استارت آپی در توسعه معادن کوچک مقیاس و زنجیره تولید فولاد کشور گفت:  ضرورت حضور شرکت‌های استارتاپی در توسعه معادن کوچک مقیاس در شرایط کنونی بیشتر از گذشته احساس می شود و شرکت های بزرگ فولادی مانند فولاد مبارکه گام های موثری در این بخش برداشته اند.

وی در ادامه افزود: اکنون بیش ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که به نظر می‌رسد بیش از ۲۰۰ شرکت به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه معدن فعالیت کنند. به زودی از این شرکت‌ها برای حضور در نشست ایمیدرو دعوت خواهد شد و امیدواریم بتوانیم زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را برای ایجاد تحولی نو در بخش معدن کشور فراهم کنیم.

غریب پور در پاسخ به تاثیر و نحوه عملکرد اپلیکشن اطلس ملی فولاد ایران تصریح کرد:  پیش بینی می شود این اپلیکشن در استفاده از ظرفیت‌های معادن و فولاد و افزایش بهره‌وری در این حوزه، نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

وی در ادامه افزودبرنامه اطلس ملی فولاد تصمیم ساز است و نشان می‌دهد که چه کارخانه‌ای و در کجا از لحاظ ظرفیت تولید مستقر است و همچنین به ما تصمیم‌گیران کمک می‌کند که توازن را در کشور ایجاد کنیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: اپلیکشن اطلس ملی فولاد ایران علاوه بر تاثیر بر روی تصمیم گیری روی ظرفیت های کارخانه های داخلی، به ساخت داخل نیز کمک می‌کند و آن بخش از قطعاتی را که صنایع نیاز دارد را در اختیار تأمین‌کنندگان قطعات و تجهیزات قرار می‌دهد و با استفاده از این برنامه، در یک فضای عرضه و تقاضا به هم وصل می‌شوند.

غریب پور گفت: امیدواریم طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در ایمیدرو، پیامدهای بسیار مثبتی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی همچنین درباره طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: این طرح با سرعت قابل قبولی در حال اجرا می باشد و امیدورایم تا پایان سال حدود 150 معدن فعال شوند.

معاون وزیر صمت در ادامه افزود: طرح احیا معادن کوچک مقیاس، یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است و کارگروه طرح، تاکنون ۱۱ استان را با حضور اعضای شورای هماهنگی طرح مورد پوشش قرار داده و در حال حاضر ۱۰ معدن در راستای طرح مذکور به صورت نهایی فعال شده است.

غریب پور در ادامه این گفتگو گفت: همچنین برای استان‌های دیگر نیز برنامه‌ریزی برای حضور اعضای شورای هماهنگی تدارک دیده شده تا تصمیمات لازم در محل و با تسریع در اقدام صورت پذیرد.

وی در ادامه گفت: فعال‌سازی معدن در هر منطقه، علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در آن منطقه، توسعه صادرات و ارز آفرینی را نیز برای کشور به همراه دارد.

غریب پور در پایان تصریح کرد: طبق مصوبه انجام شده، تأمین اعتبار طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، وظیفه صندوق بیمه‌سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی است. ایجاد زیرساخت‌های لازم برای معادن مشمول این طرح نیز از طریق طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی، صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =