معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: قدرت اصلی بشر قدرت برقراری ارتباطات است و امروز بشر با پردازش و جمع آوری اطلاعات قدرتمند می شود.

به گزارش ایراسین، محمد خدادادی در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیک استان اصفهان افزود: یکی از شاخصه های اصفهان ظرفیت رسانه در این شهر است و انتقال پیام به این خاطر که می تواند این اتفاق را به آنسوی مرزها هم صادر کند و با گردشگری، صنعت و صنایع دستی و تاریخی که دارد به این هدف برسد .

وی ادامه داد: کشورهای مختلف به واسطه اطلاعاتی که جمع آوری می کنند توانسته اند گشایش نظامی و اقتصادی هم داشته باشند و موفقیت در جمع آوری اطلاعات درست و صحیح بودن آن است .

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: در مدل رسانه‌ای با دو محور اصلی روبه رو هستیم، اول مخاطب و دوم تولید محتوا، در حوزه اول از رسانه به مخاطب می‌رسیم درحالی باید برعکس باشد چراکه محتوا رسانه‌ای همچنان مانند دهه ۶۰ است درحالی که هیچ شباهتی بین فضای رسانه‌ای امروز با آن روزها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه رسانه‌ها به تهیه مصاحبه عادت کرده اند، بدو اینکه بتوانند جریان ساز و اثرگذار باشند تصریح کرد: اطلاعات باید منجر به قضاوت و تصمیم شود، به این خاطر که امروز مخاطب دیگر به دنبال این نیست که چه کسی می گوید بلکه مهم این است که چه می گوید.

خدادادی با اشاره به جشنواره مطبوعاتی استان خاطرنشان کرد: اصفهان موقعیت خوبی در هر شاخصی دارد، اما اصل ماجرا این است که رسانه‌های استان در مدل انتقال و تولید اطلاعات متناسب با مخاطب چه کرده اند و آیا توانسته اند این دگردیسی در محتوا را ایجاد کنند؟

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد تاکید کرد: امروز در پیچیده ترین و حساس ترین روزهای کشور هستیم و در این جنگ اطلاعاتی رسانه ها هستند که خط مقدم همدلی و هم گرایی را باید ایجاد کنند، چرا که در دنیای امروز چیزی به نام تبلیغ معنا و مفهوم وجود ندارد و باید برای اداره جامعه به دنبال شریک باشیم و رسانه داری را به رسانه مداری تبدیل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =