• ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
  • کد خبر: 4104
  • readingTime: ۳ دقیقه
عباس رضایی

مراسم اختتامیه دهمین جشنواره مطبوعات خبرگزاری و پایگاه های خبری استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان،اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، اصحاب رسانه،خبرنگاران و روزنامه نگاران، عکاسان و شاغلان در مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی در مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار شد.

به گزارش ایراسین، در این مراسم استاندار اصفهان تاکید بر اینکه رسانه ها باید در کنار مسائل مهم شور و نشاط را هم در تیترهایشان بگنجانند تصریح کرد: نباید از کاه مشکلات کوه بسازیم با توجه به اینکه رسانه ها باید توجه کنند که تولید محتوا در بخش فرهنگی کم‌رنگ نشود.

عباس رضایی ادامه داد: از هیچ رسانه ای نه شکایت دارم و نه شکایت می کنم اما از شما می خواهم که تقوای رسانه ای داشته باشید.

استاندار اصفهان ادامه داد: در جایی که دولت با تمام توان بر علیه تحریم های ناعادلانه ایستاده است بی انصافی نکنیم .

وی با با اشاره به اینکه استعدادهای خوبی در رسانه ها وجود دارد و این جشنواره می تواند بستر ساز باشد اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف احترام زیادی قائل هستیم و جایگاه این قشر را به خوبی می‌دانیم، اما متاسفانه برخی از مسئولان به دلیل نداشتن درک درستی از جایگاه رسانه ارتباطی با خبرنگاران برقرار نمی‌کنند.

رضایی در رابطه با نقش رسانه و اظهار داشت: بین جوانان استعدادهای بسیار خوبی در رسانه‌ها وجود دارد و این جشنواره یک بستر خوب برای شناسایی استعدادها است البته برگزاری چنین جشنواره‌ای درحالی که تحریم‌های ناعادلانه و ناجوان‌مردانه بر کشور سایه انداخته به رشد و تعالی کمک خواهد کرد.

استاندار اصفهان افزود: برگزاری چنین جشنواره‌ای با کمک دولت و توسط بخش خصوصی مانند خانه مطبوعات جای قدردانی دارد.

وی افزود: معتقدیم که رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و رسانه‌ها باید بسیار سنجیده عمل کنند و مراقب باشند که در انتشار برخی اخبار بی انصافی نشود.

رضایی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید اخلاق حرفه‌ای که گمشده جامعه امروز است را رعایت کنند، بیان داشت: مطبوعات باید اخلاق حرفه ای را رعایت کنند.

ارتقای جایگاه مطبوعات در گرو جریان سازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اثرات راه یافته به جشنواره گفت:ارتقای جایگاه مطبوعات در گرو جریان سازی و برگزاری جشنواره هایی همچون مطبوعات است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری تصریح کرد:رسانه های اصفهان با وجود چنین جشنواره هایی می توانند خود را در جرگه استعدادیابی قرار دهند.

وی ادامه داد: امسال برخلاف گذشته تمامی جشنواره به بخش خصوصی و خانه مطبوعات واگذار شد و بخش داوری آن نیز به داوران خبره اصفهانی داده شد.

وی ترویج هم افزایی، تحول و توسعه کیفی، ایجاد فرصت برای شناخت استعدادهای رسانه‌ای استان و همدلی بین اصحاب رسانه، تجلیل از خبرنگاران و ایجاد انگیزه بین فعالان رسانه‌ای را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: سطح فکر و دانایی مطبوعات در استان اصفهان مطلوب است.

وی تاکید کرد: درکل استان اصفهان ۴۷۳ رسانه دارای مجوز فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۸۵ رسانه چاپی و کاغذی است ضمن اینکه ۱۳۵ پایگاه خبری نیز در استان فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ویژگی‌های رسانه‌های استان خاطرنشان کرد:خوشبختانه مطبوعات اصفهان با وجود اینکه دارای اختلاف نظر هستند اما توانسته اند زیر یک پرچم و با همدلی حتی در یک اتاق با وجود دو نگاه سیاسی متفاوت کار کنند.

وی با اعلام اینکه این رمز موفقیت مطبوعات اصفهان به شمار می رود اظهار داشت: باتوجه به اینکه مطبوعات جز سخت‌ترین حوزه‌های کاری است، وظیفه داریم در هر موقعیت به رسانه کمک کنیم.

از مجموع 800 اثر راه یافته به جشنواره ۴۶۱ اثر در بخش حرفه ای، ۶۶اثر در بخش ویژه ۲۲۶ اثر موضوعی و ۴۱ اثر در بخش جنبی به جشنواره مطبوعات بود و تلاش شد در زمینه داوری ها به شکل پخته و برنامه ریزی شده عمل شود.

انصاری در ادامه افزود: امسال جشنواره ۵۹برگزیده و ۱۷داور داشته است،که از جمله آنها محمود مختاریان ،منصور گلناری،دریا قدرتی پور،قصابی، نرگس عطریان، مهسا آستانه،نازیلا آهنج، پرستوایران پور و مهرداد خرسندی تعدادی از اعضای داوران این جشنواره بودند.

وی افزود: جشنواره در چهار بخش حرفه‌ای، ویژه، جنبی و موضوعی برگزار شد و امیدواریم که در آینده شاهد بهتر برگزار شدن این جشنواره باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =