نمایشگاه کانمین

استفاده از ظرفیت بنگاه های بزرگ مانند فولاد مبارکه در توسعه زنجیره فولاد و معدن بسیار ارزشمند بوده است، چرا که شرکت های فولاد مبارکه و ملی مس به اندازه کل فروش سال گذشته، طی شش ماهه نخست امسال فروش داشته اند.

به گزارش ایراسین، در سومین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته (کانمین ۲۰۱۹) خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از نمایشگاه گفت: ایمیدرو ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع به پهنه های اکتشافی کشور اضافه کرده است. هم اکنون ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع اکتشاف را در ایمیدرو هدفگذاری کرده ایم.

غریب پور در ادامه افزود: با حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاونت معدنی، در ۳۰ استان پهنه ها را تحویل گرفته ایم.

وی با اعلام اینکه در معادن بزرگ همچون سنگان، توسعه اکتشاف را در دستور کار قرار دادیم، گفت: در اکتشاف به دنبال این هستیم که دستگاه و تجهیزات جدید را برای این حوزه وارد کنیم. ایمیدرو، خواهان فعال کردن تمام پهنه های اکتشافی در کشور است.

غریب پور در ادامه گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴، حدود ۱۶ میلیارد دلار طرح خواهیم داشت. معدن و صنایع معدنی ۳۳ درصد صادرات غیرنفتی طی ۵ ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه سهم فولاد و صنایع معدنی در ارزآوری غیرنفتی بسیار چشمگیر بوده است تصریح کرد: ۲۶ هزار میلیارد تومان سهم این حوزه در صادرات بوده است. این بدان معناست که به ازای هر سه دلار، یک دلار سهم این بخش بوده است.

غریب پور با اشاره به سهم قابل توجه معدن و صنایع معدنی در حوزه بورس گفت: ارزش بازار معدن و صنایع معدنی در بورس به ۲۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین ۲۵ درصد سهم بازار سرمایه و ۳۶ درصد سود کشور در اختیار معدن و صنایع معدنی است.

وی با بیان اینکه اعتبار توسعه زیربناها را طی سال جاری تا چهار برابر افزایش دادیم، تاکید کرد: ۱۱ هزار میلیارد یورو نیازمند سرمایه گذاری در زیربناها هستیم. در توسعه زیربناها ایمیدرو با شرکت های بزرگ وارد مشارکت شده است.

غریب پور در ادامه افزود: انتقال آب دریای عمان به شرق کشور، احداث جاده تربت حیدریه به سنگان و احداث راه آهن بافق به یزد از جمله اقدامات مشارکتی ایمیدرو در توسعه زیربناهاست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بنگاه های بزرگ مانند فولاد مبارکه در توسعه زنجیره فولاد و معدن بسیار ارزشمند بوده است، گفت: شرکت های فولاد مبارکه و ملی مس به اندازه کل فروش سال گذشته، طی شش ماهه نخست امسال فروش داشته اند.

غریب پور ادامه داد: سود شرکت ها، باید در توسعه سرمایه گذاری شود. این پیام به کشور اطلاع رسانی شود که معدن و صنایع معدنی منابع خود را صرف توسعه کشور می کند.

وی با بیان اینکه شرکت ها به سمت تعریف پروژه های جدید مانند فولاد مبارکه بروند، اظهار کرد: امسال تا سه میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه می شود و تولید آن به حدود ۲۸ میلیون تن خواهد رسید.

غریب پور با اشاره به حمایت ایمیدرو از طرح ها و ایده های ارزش آفرین در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: در بخش دانش و فناوری، ایمیدرو همکاری با دانشگاه های تهران، شریف و امیرکبیر را مورد توجه قرار داده است.

وی در ادامه افزود:  در سال جدید، بخش های جدیدی با همکاری یونیدرو، به جشنواره تخصصی اینوماین اضافه خواهد شد. در این جشنواره، ایده ها به شرکت های تقاضا مند معرفی می شوند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه این سازمان، ۱۹ طرح پژوهشی را با عقد قرارداد مورد حمایت قرار داده است افزود: طی سال جاری، میزان بودجه پژوهش و آموزش به ترتیب ۵۰ و ۶۰ درصد افزایش یافته است.   ۱۸ تفاهم نامه در حوزه آموزش و فناوری به امضا رسیده است.

غریب پور گفت: مصمم هستیم با همکاری شرکت ها، بعد از ساخت قطعات داخل، به سمت ساخت ماشین آلات برویم. سیاست گذاری ها باید بلند مدت باشد تا سرمایه گذار چشم انداز روشنی برای خود ترسیم کند.

وی گفت: در شرایط گرانی ارز، صادرات مورد توجه است. طی شش ماهه امسال ۳۶ درصد رشد صادرات داشته ایم.

غریب پور با اعلام اینکه بیش از ۷۰۰ هزار نفر شغل مستقیم در این بخش ایجاد شده است تصریح کرد: ایمیدرو، بخش خصوصی را در بسیاری از امور مشارکت داده است و به طور حتم این مهم بیشترین تاثیر را در "رونق تولید" و "ایجاد اشتغال فراگیر" خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =