نمایشگاه کانمین

معاون وزیر صمت در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کانمین گفت: صنعت فولاد کشور امروز پویا هستند به طوری که در ٦ ماهه اول سال ١٣ میلیون و ٢٠٠ هزار تن فولاد خام تولید شده است.

به گزارش ایراسین، جعفر سرقینی معاون معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته ضمن تقدیر از حضور فعالان حوزه فولاد و معدن در این نمایشگاه گفت: خوشبختانه این نمایشگاه خبر فعال بودن بخش معدن را نشان می دهد و امسال بخش معدن و صنایع معدنی در تولید و صادرات با رشد همراه بوده است.

وی در ادامه گفت: ٢٠ سال پیش بخش معدن چندان در اقتصاد حضور نداشت اما امروز بخش معدن و صنایع معدنی نه تنها پویا و زنده است بلکه مبلغ قابل توجهی صادرات دارد. درواقع علی رغم تحریم ها و با نگاهی به آمارهای ٦ ماهه می توان گفت امسال از ٩ میلیارد دلار صادرات گذر خواهیم کرد.

معاون معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد صادرات در حوزه فولاد گفت: صنعت فولاد نیز در ٦ ماهه اول سال ٦ میلیون تن صادرات داشته و می توان امید داشت تا پایان سال به صادرات ١٢ میلیون تن دست می یابیم.

وی در ادامه با تاکید بر پویایی در تولید صنعت فولاد کشور گفت: صنعت فولاد و همچنین معادن سنگ آهن کشور امروز پویا هستند به طوری که در ٦ ماهه اول سال ١٣ میلیون و ٢٠٠ هزار تن فولاد خام تولید شده است، درنتیجه احتمال دست یابی به تولید ٢٨ میلیون تن فولاد خام تا پایان سال زیاد است.

سرقینی در ادامه به بی تاثیری تحریم ها بر فولادسازی کشور اشاره کرد و تصریح کرد: امروز ارزبری هر تن فولاد از ١٠٠ دلار به ٧٠ الی ٧٥ دلار رسیده است.

وی ادامه داد: هرچند امروز معدن و صنایع معدنی فعال هستند اما این موضوع به معنای آن نیست که در این بخش تمامی اقدامات انجام شده است بلکه همچنان کارهای زیادی در این بخش به ویژه حوزه اکتشاف وجود دارد.

معاون معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به هزینه های بالای استانداردهای بین المللی اکتشافات بخش معدن گفت: هزینه سرمایه گذاری در اکتشاف بالا است، اگر نگاهی به استانداردهای بین المللی داشته باشیم خواهیم دید در این حوزه کمترین میزان سرمایه گذاری را داشته ایم.

وی گفت: امروز کارهای زیربنایی در حوزه اکتشاف از سوی سازمان زمین شناسی و ایمیدرو در حال انجام است و کنسرسیومی برای پایش این اقدامات تشکیل شده است. باید نقشه راه معدن در فعالیت ها در نظر گرفته شود. هر اقدامی در راستای این نقشه از سوی وزارتخانه پشتیبانی می شود.

سرقینی به حوزه مس و آلومینیوم نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه میزان تولید حوزه مس نیز نسبت به سال گذشته با افزایش ١٥ درصدی همراه بوده است. همچنین در حوزه سرب و روی و آلومینیوم نیز اتفاقات خوبی رخ داده است. البته باید در حوزه آلومینیوم و در بخش معادن بوکسیت اتفاقاتی رخ دهد تا این صنعت نیز خودکفا شود.  

وی درباره افزایش عوارض صادراتی بخش معدن گفت: وزیر صمت در این باره دستور داده اند تا تاثیر این تصمیم در ٢ ماه مهر و آبان پایش شود.

این مسئول در پایان گفت: افزایش عوارض پایان آبان در کارگروه معدن پایش می شود. در این کارگروه از بسیاری تشکل ها دعوت خواهد شد اما مطمئن باشید در این پایش بنده امانت داری خواهم کرد تا متناسب با اطلاعات تصمیمات جدید اتخاذ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =