رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اعلام اینکه الویت ما شرکت مردم در تصمیم گیری های مربوط به توسعه فاوا و اقتصاد است اظهار داشت: اقتصاد دیجیتال نیاز به یک رهبری ملی و یکپارچه در سطح ملی و استانی دارد.

به گزارش ایراسین، محمدباقر اثنی عشری در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری و دومین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها افزود: نباید بگذاریم انرژی فعالان این حوزه به هدر برود زیرا مردم ما توانایی‌های بسیار زیادی در حوزه فناوری اطلاعات دارند.

وی در ادامه استان اصفهان را یکی از بنیان‌های تأثیر گذار سازمان برشمرد و گفت: نظام صنفی رایانه اصفهان در بین۳۰ استان کشور حضور فعال داشته و بیش از ۱۷ هزار نفر عضو این سازمان هستند و این سازمان در تمام شاخه‌های فاوا کمیته‌های تخصصی و کارشناسی دارد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تصریح کرد: در سال ۱۳۶۰ تمام شرکت‌های خارجی که در زمینه فاوا فعالیت می‌کردند از ایران خارج شدند و هیچ گاه، حتی زمان برداشته شدن تحریم‌ها در اثر برجام نیز به ایران بازنگشتند و هر آنچه که ما در حوزه فاوا داریم، حاصل دسترنج دانشمندان و کارشناسان ایرانی است و این مساله جای تقدیر دارد.

وی افزود: اقتصاد دیجیتال یکی از رویدادهای مهم دنیا است و پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ میلادی، ۱۱۵ میلیاردد دلار از اقتصاد دنیا را در بر بگیرد، برنامه راهبردی برای دوبرابر کردن اندازه بازار در سال ۱۴۰۱ تدوین شده و برای تحقق آن به صورت جدی تلاش می‌کنیم و نگاه ما به توسعه آی تی از توسعه استان‌ها می‌گذرد.

اثنی عشری تاکید کرد: در بحران‌های اقتصادی ۴۰ سال اخیر، شاهد منفی شدن شاخص‌های ملی بوده‌ایم و به رغم این گزارشات بخش آی تی کشور در چهل سال پس از انقلاب اسلامی، حاکی از رشد ۱۷ درصدی بود.

وی گفت: پیش بینی می‌کنیم در سال آینده اقتصاد کشورمان کوچک‌تر شود و این در حالی است که در سال ۹۶، تجارت الکترونیک رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرده است و متاسفانه رتبه آی دی آی ما در جهان از ۸۵ به ۸۱ رسیده است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: ۱۰ هزار واحد تولیدی صنعتی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و موقعیت جغرافیایی این استان برای توسعه ارتباطات بسیار مناسب و قابل توجه است، اما متاسفانه استان اصفهان رتبه پنجم کشور در نرخ بیکاری را دارد.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در اصفهان، ۴۷ درصد است و خطوط فعال تلفن همراه ۱۱۷ درصد ضریب نفوذ دارند. ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در اصفهان ۹۲ درصد می‌باشد، در حالی که متوسط جهانی آن ۵۴ درصد است.

اثنی عشری تصریح کرد: با این تفاسیر می توان گفت ما در زمینه زیرساخت ها در وضعیت خوبی قرار داریم و باید از این شاخصه ها استفاده کنیم تا به توسعه مطلوب برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =