گلشیرازی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم اقتصاد را رو به جلو ببریم باید به بخش آی تی توجه کنیم، تصریح کرد: تبلیغ اقتصاد دانش بنیان در دستور کار اتاق بازرگانی اصفهان است و بر اساس یک توافق با شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، بزودی شاهد تشکیل یک مجتمع تخصصی اجرایی برای دانش بنیان‌ها خواهیم بود.

به گزارش ایراسین، مسعود گلشیرازی در در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری و دومین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها گفت:انقلاب صنعتی چهارم هوش مصنوعی را به عنوان پارادایم خود معرفی کرده است و در همین زمینه اگر به گذشته نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که اقتصاد صنعتی ما به خاطر گذشتن از این وضعیت و تحقق مبانی پنج گانه دانش بنیان باید ظرفیت هایی را برای تاثیرگذاری ایجاد کند.

وی ادامه داد: فعالان بخش خصوصی تمام سعی خود را می کنند که ظرفیت های بالقوه را نگریسته و با توجه به ظرفیت های بالقوه صنعتی، دانشگاهی و اقتصاد مباحث دانش بنیان را مدنظر قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اقتصاد مقاومتی را اقتصاد درون زا، دانا محور و مردمی دانست و تاکید کرد: ساختار اقتصادی باید بر اساس دانش محور بودن برنامه ریزی شود زیرا نظام اقتصادی کشور نیاز دارد که خود را با اقتصاد روز دنیا و سیستم‌های مالی نوین منطبق کند و با علوم جدید آشنا باشد.

وی ادامه داد: توجه به استارتاپ ها و اتاق نسل دوم که اتاقی است که به جوانان دانش آموخته توجه زیادی می‌کند نیز یکی دیگر از اولویت‌های اتاق اصفهان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: اقدامات مهمی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان در سطح استان، انجام شده و ایجاد کریدورعلمی فناوری یکی از مهم‌ترین آن هاست که می‌تواند موجب رونق اقتصاد استان شود و وجود چنین نمایشگاه هایی می تواند به این موضوع کمک کند.

گلشیرازی با اعلام اینکه اقتصاد دانش بنیان و ارتباط صنعت و شرکت‌های دانش بنیان جزو مباحثی است که باید به آنها توجه شود گفت: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگ که زیر ساخت اقتصادی کشور است پتانسیل جذب ایجاد کنیم باید آن را از طریق زیرساخت‌های اجتماعی و مبانی جدید اقتصادی پیگیری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =