معاون وزیر ارتباطات

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه میزان رشد اقتصادی ما در سال گذشته ۴/۹ درصد رشد منفی داشته و در همین زمان رشد صنعت ۶/۹ درصد منفی بود و رشد اقتصاد بدون نفت ما نیز با روند منفی ۴/۲ درصد و کشاورزی هم ۵/۱ رشد منفی داشته است، گفت: این در حالی است که رشد خدمات در کشور حدود صفر بوده است .

به گزارش ایراسین، امیر ناظمی در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری و دومین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها گفت: در این شرایط در حوزه آی تی توانسته ایم بیش از ۶ درصد رشد داشته باشیم و در بخش ارتباطات هم رشد یک درصدی را شاهد بودیم.

وی با اظهار تاسف از اینکه برخی سعی می‌کنند بیشترین مشکلات را برای فعالان حوزه آی تی به وجود بیاورند تصریح کرد:بخش آی تی و فناوری اطلاعات می تواند امید را به بطن نظام اقتصادی کشور تزریق کند، زیرا اکنون راه‌های مختلفی برای نا امید کردن جوانان و مردم در بخش آی تی وجود دارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد:بخش آی تی در الویت بودجه نیست و به همین خاطر در الویت آخر دولت است این در حالی است که بیش از ۹۲ درصد از منابع مالی دولت به کشاورزی و صنعت اختصاص شده و تنها کمتر از دو درصد از منابع مالی دولت به بخش آی تی تخصیص یافته است.

ناظمی با اعلام اینکه رشد در بخش آی تی کشور مرهون تلاش سازمان‌های مردم نهاد و فعالان بخش خصوصی این حوزه همچون سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور است، بیان داشت: سعی می کنیم که از حقوق شرکت هایی که در این حوزه فعال هستند حمایت کنیم چرا که این رشد باعث افتخار ما است.

وی در بخش دیگری از سخنانش دلایل توانمند نشدن اصفهان در این حیطه را شامل چند مورد دانست و گفت : با وجود اینکه اصفهان در ریشه های تاریخیش  آی تی وجود داشته و همراه با صنعت جلو رفته است، اما نتوانسته موفق عمل کند چرا که اپلیکیشن های شناخته شده‌ای در اصفهان نداریم.

 معاون وزیر ارتباطات در ادامه گفت: رشد بخش آی تی کشور حاصل فعالیت مداوم در سه مقوله اصلی است؛ ورود بازیگران جدید به عرصه آی تی و تولید بخش اختصاصی اولین این مقوله‌هاست و مقوله دوم فعالیت شرکت‌هایی است که به حوزه صنایع قدیمی وارد می‌شوند و به آنها از طریق بهبود و کاهش هزینه‌های جاری مساعدت می‌کنند.

ناظمی بیان داشت: بخش سومی که موجب توسعه آی تی می‌شود فعالیت فعالان این حوزه در زنجیره تأمین شرکت‌های جهانی است و البته این الگو برای ایران الگوی قابل توجه و چشمگیری نبوده زیرا تلاطمات بین المللی موجب کاهش ظرفیت‌ها در این حوزه شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: صنایع سنتی روی خوشی به آی تی نشان ندادند ولی امیدواریم این نوع از نمایشگاه‌ها و همایش‌ها مقاومت ما در برابر فناوری و فناوری هراسی را کاهش دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =