• ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
  • کد خبر: 4013
  • readingTime: ۱ دقیقه
غریب پور

مراسم رونمایی و بهره برداری از سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران با حضور خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد، جمعی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مدیران شرکت های معدنی در محل سازمان ایمیدرو برگزار شد.

به گزارش ایراسین، مراسم رونمایی و بهره برداری از سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران با حضور خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد، جمعی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مدیران شرکت های معدنی در محل سازمان ایمیدرو برگزار شد.
در این مراسم خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در جمع مدیران زنجیره فولاد کشور با تاکید بر اهمیت تولید داخل در کشور گفت: نیاز حتمی و ضروری کشور در شرایط فعلی، توجه به ظرفیت های داخلی با محوریت ساخت داخل است.

وی در ادامه گفت: در راستای اهتمام به بهره مندی از توان داخلی، رونمایی از این سامانه، هم افزایی بین تامین کننده و مصرف کننده در صنعت فولاد کشور را بیش از پیش خواهد کرد.

این مسئول گفت: در نقطه آغاز فعالیت این سامانه، انجمن تولیدکنندگان فولاد و ایمیدرو می توانند با ارایه اطلاعات مرتبط با نیازها و دستاوردهای شرکت ها در ساخت تجهیزات داخلی، شرایط را برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع در این سامانه فراهم کنند.

وی با اشاره به استراتژی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت وارد تجهیزات مشابه ساخت داخل، افزود: در حال حاضر طرح های جامع مس، سرب و روی، آلومینیوم و طلا در حال تهیه است و که در این طرح ها، داخلی سازی تجهیزات دیده شده است.

غریب پور با اشاره به احیاء ستاد زنجیره فولاد کشور توسط ایمیدرو اظهار کرد: این ستاد دوباره فعال خواهد شد که به طور حتم انجمن تولیدکنندگان فولاد یکی از مهره های کلیدی آن خواهد بود.

 وی با اشاره به رشد تولید در زنجیره فولاد تصریح کرد: طی شش ماهه نخست امسال، صادرات فولاد به شش میلیون تن رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: همچنین طی هشت ماهه سال ۲۰۱۹، رشد تولید فولاد جهانی ۴.۵ درصد بوده و این در حالی است که رشد تولید این محصول در ایران طی این مدت، حدود شش درصد بوده است.

وی ادامه داد: سالانه ۲ تا ۳ میلیون تن در زنجیره فولاد رشد داشته ایم و امسال تولید فولاد به حدود ۲۸ میلیون تن خواهد رسید.

غریب پور در پایان گفت: با رونمایی از این سامانه و تسری آن به دیگر زنجیره محصولات معدنی همچون سیمان، مس، نساجی و... بیش از پیش شاهد موفقیت های ملی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =