• ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
  • کد خبر: 3975
  • readingTime: ۱ دقیقه
فلاپی

ارتش امریکا بالاخره تصمیم گرفت استفاده از فلاپی دیسک را برای هماهنگی پرتاب موشک های هسته ای بعد از چندین دهه کنار بگذارد.

به گزارش ایراسین به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، اصرار ارتش امریکا در استفاده از این فناوری قدیمی باعث شد تا ارتش این کشور در سال ۲۰۱۴ در زمینه استفاده از روش های قدیمی برای هماهنگ سازی حملات هسته ای رکوردشکن شود.

البته یک مزیت این کار، ناکام گذاشتن حملات هکری و جلوگیری از استراق سمع ارتباطات انجام شده در این زمینه بوده است. فلاپی دیسک های مورد استفاده بدین منظور از نوع بزرگ و هشت اینچی و مربوط به دهه ۷۰ میلادی بوده اند و دستورات صادر شده از سوی رئیس جمهور امریکا از طریق آنها دریافت، ذخیره سازی و منتقل می شد.

ارتش آمریکا اعلام کرده که یک سیستم دیجیتال ذخیره سازی به شدت ایمن مبتنی بر استفاده از هارددیسک جایگزین این شیوه قدیمی شده است. هر چند در این زمینه اطلاعات بیشتری ارائه نشده است.

فلاپی دیسک های قدیمی در قالب سیستمی موسوم به سیستم کنترل و فرمان خودکار استراتژیک یا SACCS مورد استفاده قرار می گرفتند که انتقال پیام های اضطراری در مورد اقدامات هسته ای ارتش آمریکا را به مراکز فرماندهی ممکن می کرد.

قدیمی بودن این سیستم و عدم امکان اتصال آن به اینترنت هک شدن آن را ناممکن کرده بود. برنامه ریزی برای به روز کردن این سیستم از سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =