• ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
  • کد خبر: 3967
  • readingTime: ۳ دقیقه
دیدار دوتیم سپاهان اصفهان و ذوب اهن در هفته ششم لیگ بر تر با نتیجه دو بر صفر به سود تیم سپاهان در ورزشگاه نقش جهان به پایان رسید

عکس مجتبی جهان بخش

در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال تیم فولادمبارکه سپاهان میهمان گل‌گهر سیرجان می باشد.

به گزارش ایراسین، روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و ۲۹ مهرماه هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، با برگزاری ۸ دیدار پیگیری می شود که در یکی از حساس ترین دیدارها  تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان برای حفظ صدرنشینی در ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان به مصاف تیم فوتبال گل‌گهر می‌رود.

امیر قلعه نویی سرمربی سپاهانی ها چند بازیکن خود را به علت مصدومیت به همراه ندارد، مهدی صدیقی پزشک تیم سپاهان پیرامون وضعیت مصدومان این تیم گفت: شایان مصلح که مدتی به علت عفونت پا از تمرینات و ‌میادین دور بود، با رفع این مشکل و پایان دوران استراحت، همراه تیم به سیرجان سفر می‌کند تا در صورت صلاحدید کادرفنی در این بازی به میدان برود، علی‌ نقی‌زاده و محمد ایرانپوریان همچنان تحت نظر کادرپزشکی دوران بدنسازی و درمان را پشت سر می‌گذارند تا دوران مصدومیت آن‌ها به طور کامل رفع شود به آمادگی لازم برسند و بنابراین نمی‌توانند تیم را در بازی این هفته همراهی کنند، ضمن اینکه محسن مسلمان که چندی پیش به تمرینات گروهی اضافه شده بود، به دلیل تورمی که در پای خودش می‌بیند دوباره به صورت انفرادی تمرین می‌کند. صدیقی در پایان افزود: ولادیمیر کومان در بازی دوستانه هفته گذشته دچار کشیدگی خفیفی در عضله ساق شده و تحت درمان است و بنابراین به بازی مقابل گل‌گهر نمی‌رسد.

با این اوصاف سپاهان باید در دیداری حساس و جذاب که نتیجه آن علاوه بر ۲ تیم برای سایر مدعیان قهرمانی از جمله شهرخودرو و تراکتور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند صدرنشین لیگ را تثبیت کرده و یا تغییر دهد. سپاهان در ۶ هفته گذشته با کسب ۴ برد و ۲ تساوی، ۱۴ امتیاز به دست آورده و صدرنشین فعلی لیگ است و تراکتور هم‌امتیاز با سپاهانی‌ها بوده و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول جای دارد.

نگاهی به چند دیدار گذشته سپاهان به ویژه بازی‌های آنها مقابل پرسپولیس و ذوب‌آهن، گویای این واقعیت است که شاگردان قلعه نویی نه تنها با تفکرات سرمربی خود به خوبی عجین شده و درک نسبتاً کاملی از وظایف خود در زمین و حرکات سایر هم تیمی‌های‌شان پیدا کرده‌اند، بلکه از نظر تاکتیک تیمی نیز به مرز پختگی رسیده و بازی کم‌نقصی را به نمایش می‌گذارند.

بازیکنان جدید مانند نورافکن، حسینی، محبی و منصوری به خوبی با تدابیر قلعه نویی در کنار بازیکنانی همچون کیانی، کومان، نیازمند و استنلی مچ است. پیام نیازمند و رشید مظاهری  گلرهای فولاد مبارکه سپاهان و تراکتورسازی تبریز هستند که طی ۶ هفته گذشته گلی را دریافت نکرده‌اند و از این حیث رکوردار محسوب می‌شوند.

سپاهان در خط حمله نیز شرایط خوبی دارد و مهاجمان این تیم با به ثمر رساندن ۸ گل در ۶ هفته، عملکرد قابل قبولی را از خود به جای گذاشته‌اند.

سپاهان اگر می خواهد به روند رو به رشد خود ادامه دهد باید حتما با کسب سه امتیاز به اصفهان برگردد و این دور از دسترس نخواهد بود.

شاگردان قلعه نویی در هفته‌های هشتم تا چهاردهم، ۷ بازی سنگین مقابل تیم‌های سایپا، پارس جنوبی، تراکتور، صنعت‌ نفت، استقلال، نساجی و شهرخودرو دارد و همین امر لزوم کسب پیروزی مقابل سیرجانی ها را مشخص می‌سازد.

در سویی دیگر تیم گل‌گهر سیرجان با توجه به عدم نتیجه‌گیری در ۶ بازی قبلی برای سه امتیاز به میدان می آیند و باز بازی کردن آنها امتیاز دیگری برای سپاهانی جهت رسیدن به گل می باشند. گل گهر  در ۶ هفته گذشته بردی نداشته و با کسب ۳ مساوی و ۳ باخت، تنها با ۳ امتیاز، در رده پانزدهم جدول قرار گرفته‌اند و آنها در ۳ هفته اخیر ۳ شکست متوالی را تجربه کردند که منجر به برکناری بگوویچ و حضور مجید جلالی در راس کادر فنی این تیم شد، هرچند این تیم در خانه به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد.

نقطه حائز اهمیت این دیدار، شرایط جوی و چمن نامناسب ورزشگاه امام علی(ع) است که این موضوع کار را برای سپاهانی‌ها سخت‌تر می‌کند.

برنامه سایر بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر به این شرح است:

یکشنبه ۲۸ مهرماه

پرسپولیس تهران - پیکان

ماشین‌سازی تبریز - فولاد خوزستان

پارس جنوبی - صنعت‌ نفت آبادان

دوشنبه ۲۹ مهرماه

ذوب‌آهن اصفهان - شهرخودرو مشهد

سایپا - استقلال تهران

نساجی مازندران - تراکتور تبریز

نفت مسجدسلیمان - شاهین شهرداری‌ بوشهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =