منیزیم

مدیرعامل شرکت شمش فلز رویال فردوس با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده در ستاد تسهیل استان اعلام کرد: با برطرف شدن مشکلات بدهی شرکت امیدوارم از ابتدای آبان ماه تولیدات کارخانه وارد بازار شود.

به گزارش ایراسین، فرامز کافی در این زمینه گفت: این هفته پس از یک دوره وقفه در تولید دوباره کار شروع شده و به صورت آزمایشی تولید داریم، اما برای ارسال محصولات به بازار باید خطوط تولیدی دوباره به شرایط ایده‌ال برسند که براورد کرده‌ایم تولید تجاری از ابتدای ابان ماه آغاز شود.

کافی در ادامه افزود: متاسفانه مشکلاتی از سال 1391 در شرکت ایجاد شده بود که طی دوسال گذشته مساعدت‌ها و همکاری‌های قابل توجه استانداری باعث شد تا دوباره امروز شاهد تولید شمش منیزیم در این کارخانه باشیم.

مدیرعامل شرکت تاکید کرد: تولید شمش در این واحد تولیدی از ابتدای سال آغاز شده بود اما نوسان‌های بازار یکباره عاملی شد در زمینگیر شدن کارخانه که امروز شاهد بهبود اوضاع هستیم و امیدواریم به سرعت به ظرفیت تولید 40 تن در روز برسیم.

وی درباره میزان تولید شش ماهه نخست سال جاری این کارخانه نیز به خبرنگار ما گفت: با توجه به مشکلاتی که قبلا به آنها اشاره شد ظرفیت تولید بسیار پایین بود چون کمبود نقدینگی و سایر موارد بعضا تولید را مختل می‌کرد که با این شرایط تقریبا 200 تن طی شش ماهه تولید به ثبت رساندیم.

کافی تصریح کرد: برای تامین زیرساخت‌ها کارخانه هیچ اقدامی صورت نگرفت و بالاجبار مبلغ 3.5 میلیارد تومان از بانک‌های مختلف تسهیلات گرفتیم که زیرساخت‌ها تامین شود و این زیرساخت‌ها نیز اختصاصی است و بدون اینکه یک ریالی به ما کمک شود و تا این لحظه نتوانستیم این مبلغ چه از محل کمک‌های فنی و اعتباری و چه از محل همیاری برای تامین زیرساخت‌ها وصول کنیم.

وی گفت: برای معوقات بانکی نیاز به یک سال تنفس داریم تا این مبالغ را پرداخت کنیم؛ از هفت کوره فعلی دو کوره روشن است اما در حال حاضر هیج مطالبه کارگری نداریم.

مدیرعامل شرکت شمش فلز رویال فردوس درپایان تاکید کرد: مراحل تکمیل و تقسیط پرونده و مصوبه ستاد تسهیل انجام شده اما سازمان تامین اجتماعی سهام سرمایه این کارخانه را توقیف کرده یعنی مجامع 97 و 98 مانده است و  ستاد تسهیل شهرستان نیز مصوب کرده برای رفع توقیف شود ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =