• ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
  • کد خبر: 3939
  • readingTime: ۳ دقیقه
آیت الله مهدوی

دیدار اعضای ستاد برگزاری یادواره شهید عبدالرسول زرین با آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

به گزارش ایراسین، مراسم یادواره ملی سردار شهید عبدالرسول زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان ساعت 18 روز چهارشنبه اول آبان 1398 در تالار کوثر ارتش اصفهان برگزار خواهد شد، به همین منظور اعضای ستاد برگزاری این مراسم به همراه محمد سلطان حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان با آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری دیداری را برگزار نمودند.

در ابتدای این نشست وحید رجبی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان به رشادت های شهید زرین اشاره کرد و افزود: از لسان فرماندهان لشکر امام حسین (ع) که به جرگه شهداء پیوستند در خاطرات و تصاویرشان موجود می باشد که سردار شهید عبدالرسول زرین چه رشادت هایی را در جنگ داشته است.

وی تصریح کرد: طبق اسناد، مدارک و شواهدی که موجود می باشد این شهید 3 هزار شلیک موفق در جنگ داشته و در بهم ریختگی سازمان رزم دشمن نقش بسزایی را ایفا نموده است، شهید زرین در سن 47 سالگی به شهادت رسید و از وی 7 فرزند به یادگار مانده است که فرزندان این شهید بزرگوار در مشاغلی همچون استاد دانشگاه، دندانپزشک، کارمند و ... فعالیت دارند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان با بیان اینکه یک چهارم از تعداد شهدای ورزشکار متعلق به اصفهان می باشد در پایان بیان داشت: شهید زرین در دنیا بی‌نظیر است و شهید خرازی وی را به عنوان گردان تک نفره معرفی کرده و امیدواریم با همکاری همه این یادواره را با شکوه خاصی برگزار نمائیم.

محمد سلطان حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: هدفی را که در چند سال گذشته ترسیم نموده ایم این است که شهدای ورزشکار استان اصفهان را به جامعه معرفی نمائیم چراکه فاصله بین نسل نوجوان و جوان که حوزه مخاطبین ما محسوب می شوند با حوزه دفاع مقدس به دلایلی همچون جنگ نرم، جنگ فرهنگی و ... افزایش یافته است.

وی ادامه داد: متاسفانه در خصوص روایت و برداشت صحیح از شهدای جنگ تحمیلی به طور مطلوب عمل نکرده ایم، شهدا از جمله شهید زرین فداکاری‌های بسیار زیادی در زمان دفاع مقدس از خود نشان داده اند و یکی از رسالت‌های ما این است که ارزش‌های دفاع مقدس را به آیندگان منتقل کنیم.

سلطان حسینی شناسایی خانواده های شهدای ورزشکار استان را از وظایف اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان دانست و بیان داشت: به طور حتم در ایران بیش از 5 هزار شهید ورزشکار داریم، اما ما توانستیم هر شهیدی که در مسابقات رشته های مختلف ورزشی حضور داشته را شناسایی کنیم، قبلا 1086 شهید ورزشکار شناسایی شده بود که اکنون این آمار به 1200 شهید ورزشکار رسیده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان به شهدای ورزشکار شاخصی همچون شهید غازی، شهید قورچانی، شهید شفیع زاده، شهید نصر و ... اشاره کرد و گفت: از افتخارات استان اصفهان است که چنین شهدای شاخصی را در سطح کشور داریم و امیدوارم با برگزاری چنین یادواره هایی رسالت خویش که همان شناساندن شهدا به نسل نوجوان و جوان می باشد را انجام دهیم.    

در پایان جلسه آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از اعضای ستاد برگزاری یادواره ملی سردار شهید عبدالرسول زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان اظهار داشت: باید این مراسم به نحو احسن برگزار شود چراکه شهدا حق بزرگی بر گردن همه مردم ایران دارند و باید به هر شکل ممکن و با هر ظرفیتی به آنها ادای دین نمائیم، به طور حتم برگزاری این یادواره لطف و توفیق الهی بوده که شامل حال اعضای ستاد شده است.

وی ادامه داد: برای معرفی بهتر شهدای ورزشکار می توان از چاپ کتاب، لوح فشرده، برگزاری جلسات هفتگی خانواده های شهدا با ورزشکاران، معرفی شهدای ورزشکار در فضای مجازی، دیدار از خانواده شهدا و ... بهره برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: هرچقدر پیام شهدا را به جامعه تزریق کنیم فاصله نسل جدید با حوزه دفاع مقدس کاهش خواهد یافت، سن شهدا گاهی بسیار کم بود اما درک و عقل بالایی داشتند و از طریق تقویت ایمان به خدا  به عینیت و بهترین بشارت‌ها رسیدند، نسل نوجوان و جوان باید بداند کسانی که این بشارت را دریافت می‌کنند از جان و دل به خداوند رسیده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =