کنفرانس انرژی های تجدیدپذیر

چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران توسط انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر و با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

به گزارش ایراسین، چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران توسط انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر و با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با حضور رضا اردکانی وزیر نیرو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، پیروز حناچی شهردار تهران و چند تن از مقامات دولتی و مدیران ذیربط در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد. همزمان با این رویداد گردهمایی سالانه فعالان انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور برگزار می‌شود تا بستری برای بررسی چالش‌های پیش روی توسعه این حوزه و ارائه دستاوردها و توانمندی‌های شرکت های دانش‌بنیان فراهم شود.

در این دوره همزمان با رویداد، نخستین جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر به فعالان در هفت سطح تعلق می‌گیرد. با توجه به لزوم ایجاد بستری مناسب برای معرفی الگوهای برتر در زنجیره توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر کشور، جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر توسط انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران طراحی شده است و در این کنفرانس به شرکت‌های دانش بنیان تولید کننده تجهیزات تجدیدپذیر، پروژه تجدیدپذیر، سازمان‌های عمومی و دولتی، شخصیت تأثیرگذار ، رسانه برتر، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق استان و شرکت و موسسات خارج از صنعت تجدیدپذیر، اعطا خواهد شد. 

لازم به ذکر است که یکی از برنامه های این کنفرانس دو روزه امضا قرارداد ساخت بزرگترین پنل خورشیدی کشور با یک شرکت خارجی می باشد. 

همچنین بررسی فرصت‌های کسب و کار  شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند فنی و مهندسی ایرانی در کشورهایی همچون عراق، سوریه و افغانستان با حضور مسئولان این کشورها، بررسی چالش‌های بومی‌سازی تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر، بررسی چالش‌های تامین تجهیزات پروژه‌های تجدیدپذیر، بررسی چالش‌های تأمین مالی و اقتصادی بودن پروژه‌های تجدیدپذیر در شرایط فعلی، بررسی چالش‌های سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور و ارائه راهکارهای حل آن و بررسی چالش‌های صادرات برق تجدیدپذیر از دیگر برنامه‌های این کنفرانس بین‌المللی است.

نمایشگاه و کنفرانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر از صبح امروز تا 22 مهرماه در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما دایر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =