استیل پرایس

اطلس ملی فولاد ایران چراغ راهنمای خوبی برای سرمایه گذاران و سیاست گذاران برای ایجاد توازن در زنجیره فولاد است و این سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد طی دو هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش ایراسین، در حاشیه ششمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس بهرام سبحانی رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، گفت: سرانه مصرف فولاد ایران در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰۱ کیلوگرم بوده که ۲۰ کیلوگرم از متوسط خاورمیانه کمتر است.

سبحانی با اشاره به برنامه ریزی تولید فولاد برای رسیدن به افق 1404، افزود: از ۵۵ میلیون تن فولاد تولیدی هدفگذاری شده در افق ۱۴۰۴، حدود ۲۰ میلیون تن باید صادر شود که لازم است برای آن برنامه ریزی شود.

وی با اعلام این خبر که تولید فولاد در ایران حدود 70 درصد در 7 سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: در همین ۷ سال از یک واردکننده مطلق به یک صادرکننده مطلق رسیده ایم.

سبحانی با تاکید بر این موضوع که توازن قیمتی زنجیره فولاد در ایران منطقی نیست، گفت: نرخ میلگرد صادراتی ایران بر خلاف روندهای جهانی ۲۰ تا ۶۰ دلار کمتر از قیمت شمش است. در حالی که سرکوب قیمتی فولاد در بازار داخل علاوه بر اینکه کاهش ارزآوری صادرات فولاد را به دنبال داشته توازن قیمتی زنجیره فولاد را نیز بر هم زده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پایان اظهار کرد: اطلس ملی فولاد ایران چراغ راهنمای خوبی برای سرمایه گذاران و سیاست گذاران برای ایجاد توازن در زنجیره فولاد است و این سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد طی دو هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =