زرندی

باید روی ارتقای ارزش افزوده از طریق نوآوری تمرکز کنیم. راهبرد وزارت صمت این است که باید در حوزه نیمه عالی کار کنیم و نوآوری داشته باشیم.

به گزارش ایراسین، سعید زرندی معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ششمین کنفرانس استیل پرایس با تاکید بر اینکه در آستانه چهارمین انقلاب صنعتی هستیم، گفت: از آن جا که در آستانه انقلاب چهارم صنعتی هستیم، صنایع ما باید متحول شوند و بر این اساس برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت این است که با تمام توان به سمت نوآوری حرکت کند.

زرندی در ادامه افزود: بر اساس ارزیابی در کشور صنایعی که همیشه صاحب نقش بودند مشخص هستند و ۹ صنعت بیشتر نیستند . عمده آن خانواده پایین دست پتروشیمی هستند که توان در صادرات و سهم در ارزش افزوده دارند و فلزات اساسی، در این ۹ صنعت صاحب توانی هستیم که  هم در عرصه بین المللی به ما نگاه می‌کنند هم توان داخلی. 

وی با تاکید بر دستیابی به نوآوری در صنعت فولاد، گفت: باید روی ارتقای ارزش افزوده از طریق نوآوری تمرکز کنیم. راهبرد وزارت صمت این است که باید در حوزه نیمه عالی کار کنیم و نوآوری داشته باشیم.

معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صمت رویکرد وزارت صمت را ارتقای ارزش افزود از طریق نوآوری دانست و تصریح کرد: باید در صنایع به ویژه فولاد این تغییر رویکرد را داشته باشیم‌.

زرندی در ادامه گفت: سال ۹۸ با مدنظر قرار دادن رونق تولید، یکی از محورهای اصلی برنامه های معاونت طرح و برنامه ریزی را به تغییر رویکرد از فضای مونتاژ کاری به نوآوری و استفاده از شرکت های دانش بنیان معطوف کردیم.

وی با اشاره به اهمیت کالای تولید داخل و با ارزش افزود، گفت: ما در بسیاری از حوزه ها به سمت مثبت حرکت کردیم و از لحاظ کمی رشد زیادی داشتیم اما متناسب با این رشد در رنکینگ‌های بین‌المللی بالا نرفتیم چون نتوانستیم به سمت کالای با ارزش افزوده حرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =