استیل پرایس

ما از تغییر رویکرد شرکت‌های معدنی در تامین پایدار موادمعدنی شرکتهای بزرگی نظیر مبارکه و فولادخراسان نا امید شده‌ایم.

به گزارش ایراسین، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولادمبارکه سخنران اصلی کنفرانس استیل پرایس صبح امروز با اشاره به چالش های تحریم صنعت فولاد توسط آمریکا گفت: این شرکت در لیست تحریم‌های تروریستی ایالات‌متحده قرار دارد و نتیجه آن این شد که حتی یک پاکت پستی نمی‌توانستیم DHL کنیم.
عظیمیان در ادامه افزود: نتیجه دیگر آن، تحقق تنها ۶۵ درصد از اهداف صادراتی ما در سال گذشته بود.
وی در تشریح موفقیت های فولاد مبارکه با شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های آمریکا تصریح کرد: ما ساختار شرکت فولادمبارکه را بازسازی کردیم و در ۶ ماهه اول امسال به اندازه کل سال ۹۷ فروش داشتیم و در بخش صادرات حتی بخشی از کمبود صادرات پارسال را پوشش دادیم، محصولات جدیدی هم عرضه کردیم و ورق‌های جدیدی برای انتقال گاز ترش تولید کردیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: درصدد هستیم شرکت فولادمبارکه را پس از ۳۰ سال تولید به یک تکنولوگ تبدیل کنیم و از سال ۱۳۹۹ فقط ورق نخواهیم فروخت.

عظیمیان ادامه داد: در یک پروسه ۵ ساله، فولادمبارکه کلیه خطوط فولاد را خواهد فروخت.

وی با تاکید بر استفاده از تکنولوژی روز دنیا در مجتمع فولاد مبارکه گفت: مبارکه پس از طی فرآیندهای برنامه‌ریزی شده، تا چند سال آینده دیگر فروشنده صرف ورق نخواهد بود بلکه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ فروشنده تکنولوژی خواهد شد.

عظیمیان گفت: فولادمبارکه در ۶ ماهه امسال به اندازه کل سال ۹۷ فروش داخلی داشت، این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که این شرکت با شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی مواجه است.

مدیرعامل فولادمبارکه با گلایه از معدن کاران در عدم تامین مواد خام مورد نیاز مجتمع های بزرگ فولادی گفت: مدیران شرکت در چند سال پیش با خرید سهام عمده شرکت‌های معدنی، درصدد تامین سنگ‌آهن برای خود بودند لیکن امروزه با فولادساز شدن شرکت‌های معدنی معلوم شد این تدبیر کارساز نیست.

عظیمیان گفت: ما از تغییر رویکرد شرکت‌های معدنی در تامین پایدار موادمعدنی شرکتهای بزرگی نظیر مبارکه و فولادخراسان نا امید شده‌ایم.

وی ادامه داد: آنها راه خطایی طی می‌کنند. باید همانند سابق معدن‌داران، کار معدنی می‌کردند و فولادسازان، فولاد تولید می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =