انصاری

دبیرکل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: تولیدات داخلی نه تنها کیفیت مطلوب را دارند بلکه به دلیل پشتیبانی پس از فروش در درجه بهتری نسبت به کالای خارجی قرار دارند.

حبیب الله انصاری دبیرکل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در گفتگو با ایراسین در پاسخ به تاثیر قاچاق بر روی لوازم خانگی گفت: قاچاق پدیده شومی است که باید به صورت مجزا و ریشه ای با آن برخورد کرد. قاچاق در کشور ما آنقدر افسار گسیخته است که اتحادیه لوازم خانگی توانایی مقابله با آن ندارد.
انصاری در ادامه افزود: وجود لوازم خانگی حجیم خارجی در بازار ایران به طور قطع غیرقانونی است. از ابتدای سال ۹۷ به دلیل ماهیت، کیفی سازی کالای ایرانی و افزایش قدرت تولیدکنندگان ایرانی واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع شده است، بنابراین هویت برند هایی که به وفور در بازار یافت می شود زیر سوال است.
وی در پاسخ به این سوال که بنابراین به نظر شما قاچاق لوازم خانگی در ایران سازمان یافته است، گفت: قاچاق چمدانی و کولبری در حوزه لوازم خانگی با این میزان خرید و فروش در بازار قابل توجیه نیست، به معنای دیگر چنین حجم بالا از داد و ستد درصورت وجود شبکه قاچاق پذیرفتنی است.
دبیرکل ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در ادامه با اشاره به ظرفیت بالقوه تولید در داخل کشور گفت: هیچ نقصی در تولید وجود ندارد و اگر کاهش کالا در این حوزه وجود دارد به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده تولید، افزایش تورم و پایین بودن قدرت خرید مردم است که صنعت را تحت تاثیر خود قرار داده است.
انصاری در ادامه افزود: به طور یقین عدم کیفیت محصولات داخلی دلیل توسعه قاچاق نیست. تولیدات داخلی نه تنها کیفیت مطلوب را دارند بلکه به دلیل پشتیبانی پس از فروش در درجه بهتری نسبت به کالای خارجی قرار دارند.
وی با انتقاد از اینکه عده ای استقبال کم از کالای ایرانی را به فرهنگ نسبت می دهند، تصریح کرد: با وجود اختلاف قیمتی که امروز میان کالای داخلی و خارجی وجود دارد چند نفر در این دایره قرار می گیرند. به نظر می رسد دامن زدن به مسئله ای به نام فرهنگ یک برنامه ریزی برای توسعه قاچاق است.
انصاری با بیان اینکه قدرت تولید داخلی به حدی بالاست که می تواند قیمت تمام شده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، افزود: کالای قاچاق از کالایی که به صورت قانونی وارد می شود ارزان تر است بنابراین اگر جلوی قاچاق را بگیریم به دلیل بالا بودن قیمت کالای خارجی، انگیزه بالایی در بازار داخلی برای خرید و فروش کالای ایرانی ایجاد می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =