نمایشگاه نانو

رضا اردکانیان: با توجه به اینکه کشور دسترسی خوبی به منابع آزاد آب شور دارد، می توانیم استفاده این فناوری را  توسعه داده و از این فناوری برای کاهش کدورت آب نیز استفاده کنیم.

به گزارش ایراسین، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در جمع خبرنگاران گفت: از فناوری نانو می توان در همه عرصه های کشور به ویژه در بخش آب کشور استفاده کرد.

اردکانیان با تاکید بر اینکه از فناوری نانو می توان برای افزایش کیفیت و تصفیه آب از ذرات نیترات و فلزات سنگین استفاده کرد، تصریح کرد: در حال حاضر در مقیاس  محدود  فناوری نانو در حال استفاده برای کاهش فلزات سنگین در منابع  آب است تا آب را با کیفیت مناسب و مطمئن در اختیار مصرف کننده قرار دهد و از سوی دیگر برای از بین بردن و کاهش نیترات در موضوع نمک زدایی از این فناوری استفاده می شود .

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه کشور دسترسی خوبی به منابع آزاد آب شور دارد، می توانیم استفاده این فناوری را  توسعه داده و از این فناوری برای کاهش کدورت آب نیز استفاده کنیم.

اردکانیان گفت: به طور کلی با حمایتی که این عرصه خواهد شد و با توسعه ای که در  ارتباط تجارت فناوری نانو رخ می دهد، در آینده نزدیک استفاده از آن توجیه اقتصادی و اجتماعی بالاتری خواهد داشت.

وزیر نیرو با ارزشمند شمردن توسعه و گسترش فناوری نانو در ایران، گفت: فناوری نانو عرصه مهمی است و همه ما می دانیم این شاخه از علم و فناوری نانو همانند دیگر شاخه ها بذری است که در بستر اخلاقیات رشد می کند و هر چقدر پایبندی به اخلاقیات و اخلاق حرفه ای را توسعه دهیم می توانیم از ثمرات رشد این فناوری ها بهره مند شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =