نمایشگاه صنعت

بهمن حسین زاده: تمام دستگاه ها باید بر تمرکز بر برنامه ریزی صحیح برای گره گشایی از موانع توسعه‌ای صنعت و توجه جدی به شکل گیری و حمایت از صنایع نوپا تلاش کنند.

به گزارش ایراسین، بهمن حسین زاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی صنعت، با تاکید بر اینکه این نمایشگاه با هدف حمایت از تولید داخلی در حوزه خودکفایی برای مقابله با محدودیت های تحریمی آمریکا علیه ایران دایر می باشد، گفت: رشد صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته از اولویت های کشور است. تمام دستگاه ها باید بر تمرکز بر برنامه ریزی صحیح برای گره گشایی از موانع توسعه‌ای صنعت و توجه جدی به شکل گیری و حمایت از صنایع نوپا تلاش کنند.

حسین زاده در ادامه افزود: صنعت در ایجاد اشتغال و رفع نیازهای کشور اهمیت ویژه ای دارد، از این رو باید تلاش کرد تا هم ۸۵ هزار واحد صنعتی فعال کشور با حداکثر ظرفیت تولید کنند و از آنجایی که بخش عمده ای از این واحدها به بخش خصوصی تعلق دارند نمایشگاه صنعت می تواند بستری برای عرضه طرح های نوین صنعتی آنها باشد.

وی این خبر را که وزارت صمت طرح 10 میلیارد دلار کالا در کشور برای رونق تولید دارد را اعلام کرد و افزود:براساس سیاست گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در دو سال آینده باید 10 میلبارد دلار از کالاهای وارداتی در داخل کشور تولید شود که نیاز به دانش فنی و تکنولوژی دارد.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه حمایت از تولید صادرات گرا در بستر همگرایی قابل تحقق است، تصریح کرد: در حال حاضر حرکت واحدهای تولیدی برای نفوذ در بازارهای صادراتی جدید مورد حمایت دولت قرار دارد زیرا به اشتغال کشور کمک می کند، پیش تر در فرمایشات رهبری و رییس جمهور نیز بر ایجاد و حفظ اشتغال به عنوان یکی از اولویت های اصلی کشور تاکید شده بود.

حسین زاده با تشریح و مقایسه پیشرفت های  صنعتی و تجاری ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، گفت: در سال 57 حدود 1500 واحد صنعتی در داخل کشور وجود داشت و اکنون 85 هزار واحد در کشور وجود دارد که بخش عمده ای از نیاز داخلی کشور را تامین می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =