• ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
  • کد خبر: 3878
  • readingTime: ۱ دقیقه
ایران و فرانسه

نشست معرفی و ارائه دستاوردهای پروژه‌های بین‌المللی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش ایراسین به نقل از شاتا این نشست که با حضور برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و جمعی از متخصصین زمین شناسی داخلی و خارجی برگزار شد، معرفی و بررسی راهکارهای مناسب به منظور پیشبرد پروژه‌های TRIGGER و TRICLASS بررسی شد‌.

همچنین در این نشست، آغاز پروژه TRICLASS که پروژه ای سه ساله با هدف تربیت نیروهای متخصص و حرفه‌ای در زمینه علوم‌زمین است، به طور رسمی کلید خورد.
شایان ذکر است، پروژه تریگر یک پروژه بین‌المللی با موضوع زمین‌شناسی، ژئودینامیک، زمین‌لرزه و منابع معدنی است که در حال حاضر در ایران به منظور تدوین برنامه‌های آینده تریگر در ایران و مشخص کردن موضوعات پژوهشی مشترک و برنامه‌های تبادل دانشجو و استاد، و تدوین مسیرهای آینده برگزار می‌شود.
پروژه TRIGGER به منظور همکاری‌های بین دانشگاهی در رشته علوم زمین بین دانشگاه‌های فرانسوی و ایران از سال ۹۵ آغاز شده و این کنفرانس فرصت مناسبی برای محققان علوم زمین است تا مطالعات انجام شده بر روی ایران را با دانش ‌پژوهان دیگر به اشتراک گذارند و به تبادل نظر در مورد نتایج بپردازند.
سومین کنفرانس بین‌المللی TRIGGERبا همکاری دانشگاه‌های فرانسوی و ایرانی در تاریخ ۱۶ تا ۱۸ مهر ۹۸ در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار خواهد شد.
همراه با کنفرانس کارگاه آموزشی استفاده از داده‌های ژئودتیک اینسار ( InSAR) در مطالعات ژئودینامیک در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ مهر برگزار می‌شود و همچنین دو بازدید صحرایی از گسله شمال زنجان و معدن سرب و روی انگوران در نظر گرفته شده است.
همچنین، نخستین کنفرانس بین‌المللی تریگر، اردیبهشت ۱۳۹۶ در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و دومین کنفرانس نیز در آبان ۱۳۹۷ در دانشگاه تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =