ماینکس 2019

خداداد غریب پور: تشکیل کنسرسیوم متشکل از شرکت های معدنی در بخش اکتشاف مهم است و در توسعه برنامه های معدن و صنایع معدنی ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش ایراسین، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در مراسم افتتاحیه همایش و نمایشگاه مشترک MINEX ۲۰۱۹ و iMat ۲۰۱۹، گفت: ایمیدرو در راستای اهداف توسعه ای، از ظرفیت شرکت ها بهره خواهد برد. در این زمینه با ایجاد مدل توسعه و استفاده از ظرفیت شرکت های این حوزه، به دنبال فعال کردن شرکت های راکد هستیم.

غریب پور تصریح کرد: در زمینه تحقیقات، با دانشگاه ها و مراکز علمی در تعامل کامل هستیم و بنا داریم مرکز استارت آپ های معدنی را ایجاد کنیم. اکنون تحقیقات، "تقاضا محور" شده است و تلاش می کنیم ایده های ارزش آفرین همسو با نیازهای شرکت ها باشد و این پیوند موثر برقرار شود.

وی با اشاره به اقدامات ایمیدرو در توسعه زیربناهای این حوزه اظهار داشت: اعتبار بخش زیربناها تا چهار برابر افزایش دادیم.  با توجه به ظرفیت های مثال زدنی منطقه سنگان، این هفته عملیات اجرایی پروژه جاده تربت حیدریه به سنگان به طول ۱۵۰ کیلومتر آغاز خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برنامه احیا معادن کوچک گفت: برای احیا بیش از ۱۰۰ معدن کوچک و متوسط مقیاس راهکار ارایه کرده ایم. با تعامل بین دولت و بخش خصوصی تاکنون ۱۰ معدن کوچک طی امسال احیا شده است و نیازهای توسعه این نوع معادن احصا شده است.

غریب پور گفت: یکی دیگر اولویت های ایمیدرو، اکتشاف است.  در این زمینه عملیات اکتشافات جدید در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل کنسرسیوم متشکل از شرکت های معدنی در بخش اکتشاف گفت: ایجاد کنسرسیوم در توسعه برنامه های معدن و صنایع معدنی ضرورتی انکارناپذیر لست.

غریب پور در ادامه افزود: در حال حاضر در بخش اکتشاف از ظرفیت تشکل ها و سازمان هایی همچون انرژی اتمی، فضایی و نظام مهندسی بهره خواهیم برد.

وی گفت: امسال در اوج تحریم ها، رشد تولید و صادرات زنجیره فولاد رقم خورده است. منابع عظیم معدنی، دسترسی به آب های آزاد، نیروی عظیم انسانی و گاز، همگی از ظرفیت های ایده آل کشور در پیشبرد اهداف معدن و صنایع معدنی است.

غریب پور تصریح کرد: ظرفیت هایی که با اکتشافات جدید شناسایی خواهد شد، طی ماه های آتی رشد هرچه بیشتر تولید و اشتغالزایی را با کمک خانواده بزرگ این بخش رقم خواهد زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =