پست

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: اصفهان مرکز مبادله پستی با ۱۰ استان است و به طور متوسط روزانه ۲۸ هزار مرسوله به اصفهان وارد می شود و ۳۴ هزار مرسوله از استان خارج می شود.

به گزارش ایراسین، حمید باقری در نشست خبری به مناسبت هفته پست اظهار داشت: ۱۴۵ سال از تاسیس اتحادیه پست توسط ۲۲ کشور در برن سوییس می گذرد؛ کشورهایی که توافق کردند تا قلمرو ترانزیت و مبادله متقابل محمولات را تشکیل دهند؛ ایران در سال ۱۲۵۶ هجری شمسی به عنوان بیست و نهمین کشور به اتحادیه جهانی پست پیوست و در حال حاضر اتحادیه جهانی پست با ۱۹۰ عضو زیرمجموعه سازمان ملل متحد است.

وی افزود: ایرانیان با تاسیس چاپارخانه های در دوران هخامنشی اولین پست جهان را ایجاد کردند؛ در دوره امیرکبیر پست از دست فرمانروایان خارج شد و در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۶۷ پست به عنوان یک شرکت دولتی مشغول به فعالیت است، ابراز داشت: در سه سال گذشته مجلس شورای اسلامی اساسنامه شرکت ملی پست را مصوب و پس از تایید شورای نگهبان در مردادماه همان سال ظرفیت ها و ماموریت های جدیدی برای پست تعریف شد.

وی با بیان اینکه هر کالا قابل ارسال فیزیکی یا مجازی و اسناد و مدارک اعم از نوشته های چاپی، دست نوشته یا الکترونیکی، کالا، اشیا، اوراق و حواله های مالی، ابلاغیه، اطلاعیه های خدمات شهری از قبیل قبوض برق، گاز، تلفن ثابت و سیار که دارای نشانی فرستنده و گیرنده باشد مرسوله پستی تعریف می شود، ادامه داد: شرکت پست وظایفی از قبیل تدوین راهبردها، سیاست ها، بررسی و مطالعه فضای کسب و کار و شناخت نیاز پستی جامعه و ارائه خدمات پایه پستی در سراسر کشور و تامین زیرساخت های لازم را دنبال می کند.

باقری با اشاره به اینکه پست یک صنعت زیرساختی و مطابق نیاز مردم است،  افزود: شرکت پست خدمات خود را مطابق با نیاز و احتیاج مردم و سازمانها توسعه بخشیده است که می‌توان به سرویس های خدمات جاری شرکت پست، خدمات مشتریان عمومی، خدمات سازمانها و خدمات بیمه اشاره کرد.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت توسط شرکت مذکور تصریح کرد: در استان اصفهان ۱۰۲ واحد پستی سهم هفت درصدی از واحدهای پستی کشور را به خود اختصاص داده است به نوعی که استان اصفهان یکی از استانهای شاخص در حوزه ارتباطات پستی در کشور محسوب می شود.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۰ نفر نیرو در بخش غیردولتی با شرکت پست استان اصفهان همکاری می کنند گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژی استان اصفهان و قرارگرفتن در چهارراه مواصلاتی و کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق مرکز مبادله  ۱۰ استان کشور است و در حال حاضر دارای ۱۲۶ خط ارتباطی درون و برون استانی را تشکیل می دهد و هزینه خطوط بالغ بر ۳ میلیارد ریال به صورت ماهیانه است.

وی افزود: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۲۸هزار مرسوله به استان اصفهان وارد می شود و ۳۴ هزار مرسوله از استان اصفهان صادر می شود و بر این اساس سهم ترافیک صادره از کشور چهارو نیم درصد است.

باقری با اشاره به حضور پنج میلیون و ۸۰ هزار و ۲۱۵ مرسوله وارد شده از اصفهان در شش ماهه نخست امسال اظهار داشت: تعداد ۶ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۸۶ مرسوله از استان اصفهان خارج شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به ۳۶۱ فروشگاه خرید اینترنتی در شش ماه نخست سال اضافه کرد: نسبت به سال گذشته فروشگاه های خرید اینترنتی ۳۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل پست استان اصفهان با اشاره به تلاش برای صدور سریع گذرنامه تصریح کرد: ۹۲ هزار گذرنامه از طریق اداره پست در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. توزیع ۱۵۵ هزار و ۴۰۶ کارت سوخت با ارسال چندین پیامک تحویل داده شده است.

وی با اشاره به نقش تحریم های ظالمانه در تعویق کارت هوشمند ملی تصریح کرد: ثبت نام ۴۵ هزار و ۹۰ کارت هوشمند در مراکز خدمات پستی انجام شد که با بومی سازی تعداد ۴۱ هزار و ۴۳۹ فقره آماده تحویل به متقاضیان است.

باقری با اشاره به اینکه یکی از خدمات شرکت پست توزیع ۷۳۸ هزار و ۲۰۲ عوارض شهرداری است، ابراز داشت: ۲۷ هزار و ۶۱۲ اظهارنامه مالیاتی و ۳۳ هزار و ۸۱۱ شناسنامه ثبت احوال توزیع شده است.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۳۸۸ گواهی نامه فنی و حرفه ای در شرکت پست استان اصفهان تعویض و تمدید شده است.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به توزیع ۱۸ هزار و ۹۴۵ ابلاغیه دادگستری و قبول و توزیع ۱۲ هزار و ۷۲ دسته چک بانک سپه گفت: جواب استعلام هفت هزار و ۲۷۶ پزشکی قانونی و نتایج آزمایشات چهار هزار و ۶۴۴ مواد مخدر و روانگردان در شش ماه نخست امسال از طریق شرکت پست استان اصفهان اعلام شد.

وی بیان داشت:۷۲۲ پاکت حاوی کارت عضویت خانه کارگر از طریق شرکت پست استان اصفهان توزیع شد و طرح غربالگری ۱۴ هزار و ۴۸۷ نوزاد هم توسط نیروهای خدوم پست استان اصفهان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =