رسول نظری

برای اولین بار در دربی فوتبال اصفهان دو مدیر عامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن به سبک و سیاق مدیران باشگاه های اروپایی کنار در ورزشگاه نقش جهان کنار هم خواهند نشست.

به گزارش ایراسین، رسول نظری دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه و مشاور عالی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان طی پیامی به استقبال دربی فوتبال اصفهان رفت، متن پیام به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

امروزه فوتبال به طور گستردهای وارد زندگی خصوصی و عمومی مردم جهان شده و بر رفتار افراد، تأثیر می گذارد و صرفنظر از ابعاد زیستی، بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی، سرگرمی و تفریحی ورزشی، این پدیده تعمیق روابط گروه های اجتماعی را تحت الشعاع قرار می دهد، چرا که با مفاهیمی چون رقابت، همگرایی، واگرایی، اتحاد و وحدت ملی و نظایر آن پیوند می خورد و بر نگرش و رفتار گروه های مرجع و افراد جامعه نسبت به یکدیگر تأثیر می گذارد.

ارزش‌ها عبارت از نتیجه غائی هدف و مقاصد کنش اجتماعی است. ارزش‌ها مربوط به اصول آرمانی است، یعنی در حقیقت ارزش‌ها، گویای احکام اخلاقی است. ارزش اجتماعی به ‌عنوان پدیده برتر که انکار کردن آن غیرممکن است و به افراد تحمیل می‌شود، در عمل هریک از جنبه‌های روابط اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهد. ارزش‌ها زیربنای هنجارها، نهادها و ساخت اجتماعی را تشکیل می‌دهند. چارچوبه‌ای هستند برای مشروع ساختن رفتارهای انسانی، ارزش‌ها به فرهنگ کلی و جامعه مفهوم و معنی می‌بخشند.

مکتب سپاهان و ذوب آهن با نمادهای فرهنگی، اجتماعی این سرزمین عجین شده است، امروزه از نمادهای فرهنگی ورزشی کشور می باشند. امروزه جایگاه فوتبال در بین مردم اصفهان و اثرگذاری در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه برکسی پوشیده نیست و داشتن تصور و نگرش درست از این پدیده می توانند زمینه تعالی سازی تمدن اصفهان را فراهم می آورند. امروز بخش قابل توجهی از شور و اشتیاق مردم اصفهان در حوزه های اجتماعی و ورزشی به واسطه فعالیت‌های این دو باشگاه متبلور شده، لذا هرگونه فعالیت فرهنگی در این حوزه به افزایش سطح آگاهی های فرهنگی مردم می انجامد.

یکی از معیارهای تثبیت‌شده‌ هنجار فرهنگی، چیزی است که جامعه از نظر فکری و رفتاری از گروه های مرجع انتظار دارد. این چشم‌داشت‌ها و رفتارهای ناشی از آنها، از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است؛ هنجارهای فرهنگی صور گوناگونی به‌خود می‌گیرند که یکی از آن‌ها ارزش‌هاست، حال که در دربی اصفهان مقرر است برای اولین با در رویکرد جدید لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه نقش جهان اصفهان دو مدیر عامل باشگاه سپاهان و ذوب آهن به سبک و سیاق مدیران باشگاه های اروپایی کنار هم بنشینند، این حرکت می تواند تبلور اخلاق مداری و دوستی در راستای تعالی ارزشهای اجتماعی باشد و انتظار است بازیکنان و کادر فنی دو باشگاه نیز متناسب با ارزشهای مورد وثوق دو مدیر عامل عمل نمایند، باشد تا این حرکت که سرآغاز آن از پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی، اصفهان بزرگ شکل گرفته است با کمک رسانه ها و اهل قلم منجر به نهادینه سازی ارزش محوری فوتبال به عنوان نماد دوستی جامعه گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =