• ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
  • کد خبر: 3803
  • readingTime: ۲ دقیقه
همایش غیرآهنی

دومین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار کرد.

به گزارش ایراسین، دومین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، خداد غریب‌پور رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، محمد ابکا رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.

رضا رحمانی وزیر صمت در آیین افتتاح دومین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع غیرآهنی، با تاکید بر اینکه اکتشافات اولیت برنامه های این وزارتخانه می باشد، گفت: وزارت صنعت هفت محور را در برنامه‌های خود گنجانده است که معدن و صنایع معدنی یکی از آنها است. نقشه راه معدن بیش از ۷۰ سیاست دارد که مورد پیگیری وزارتخانه است. اکتشاف اولویت است و از برنامه‌های اساسی به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: ساخت داخل در سال رونق تولید مورد توجه است. ما قطع به یقین مخالف خام فروشی هستیم. در حال حاضر توازن در زنجیره فولاد برقرار شده است. از مردم نیز دعوت به سرمایه‌گذاری در معادن کوچک می‌کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه نباید از واژه "تحریم‌های داخلی" استفاده کرد، از افتتاح واحد تولید الکترود گرافیتی اردکان با حضور فولاد مبارکه خبر داد و تصریح کرد: سال جاری همه صنایع ما موفق پیش رفته‌اند اما در فولاد خودکفاتر هستیم. نوید می‌دهیم تا پایان امسال حتما واحد الکترود گرافیتی اردکان را افتتاح خواهیم کرد.

لازم به ذکر است این همایش در دو روز نهم و دهم مهر ماه ۹۸ دایر می باشد و در آن چالش‌ها و فرصت‌های صنایع غیرآهنی شامل آلومینیوم، مس، سرب و روی و طلا بررسی می‌شود. دعوت از سخنرانان و مهمانان خارجی، برگزاری میزگردها و کارگاه‌های آموزشی وجه اصلی تمایز این رویداد در زمینه صنایع غیرآهنی محسوب می‌شود. در همایش امسال قرار است میزگردی با عنوان «پاسخگویی مسوولان» برگزار شود که جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران و اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران از مسوولان پاسخگو در این میزگرد هستند. در دومین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار، «توازن زنجیره تامین (اکتشاف تا محصول نهایی)، مصرف داخلی و صادرات در بازار صنایع غیرآهنی»، «صادرات در مواجهه با تحریم‌ها، آیین‌نامه‌ها و قوانین داخلی و زیرساخت‌ها»، «تامین سرمایه و تبادلات مالی داخلی و بین‌المللی»، «بومی‌سازی و رونق تولید در صنایع غیرآهنی»، «انرژی، آب، محیط‌زیست و اقتصاد چرخه‌ای در بهره‌وری صنایع غیرآهنی»، «بهره‌وری، تکنولوژی و نوآوری با نگاهی ویژه بر ارتباط صنعت و دانشگاه» در قالب‌هایی چون ارائه سخنرانی و مقاله، پنل‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه جانبی بررسی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =