خودرو

رامین نورقلی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: بنده همواره با قیمت گذاری خودرو مخالف بوده ام زیرا عرضه و تقاضا باید نیاز و قیمت بازار را مشخص کند .

رامین نورقلی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایراسین، در خصوص مبنای انتخاب شرکاء خارجی در صنعت خودرو سازی گفت: حضور شرکاء خارجی قطعا برای توسعه صنعت خودرو لازم است اما قطعا این شرکاء باید بتوانند در زمینه انتقال تکنولوژی و در امر صادرات مجدد، به صنعت خودرو کشور کمک کنند.

نورقلی پور در ادامه افزود: بحث انتقال تکنولوژی معمولا در قراردادها وجود دارد و معمولا این امر صورت می گیرد اما رویه ای که در دنیا وجود دارد بحث ایجاد برند جدید است که یکی از مشکلات ما در صنعت خودرو و در قرارداد با شرکاء خارجی این است که ما مبادرت به تولیدات شرکاء می کنیم و اگر بتوانیم برندهای جدیدی را با حضور شرکاء خارجی ایجاد کنیم اقدامی بسیار عالی خواهد بود.

وی با اشاره به بومی سازی خودرو پژو، تصریح کرد: به عنوان نمونه اگر بتوانیم روی پلتفرم پژو، با تغییرات مختصری برند دیگری را که یک برند داخلی است بفروشیم و این خودرو را صادرات مجدد نماییم اقدامی مثبت در صنعت خودرو کشور است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالب مطرح شده پیرامون بازگشت احتمالی شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو گفت: بنده همواره با قیمت گذاری خودرو مخالف بوده ام زیرا عرضه و تقاضا باید نیاز و قیمت بازار را مشخص کند و در حال حاضر اگر قرار باشد شورای رقابت به موضوع قیمت گذاری خودرو ورود کند شاید نتواند مشکل خاصی را در صنعت و بازار خودرو رفع نماید.

نورقلی پور در ادامه اظهار کرد: البته در حال حاضر شرایط حاکم بر فضای تولید و بازار و عرضه خودرو شرایطی عادی نیست و ما سالها است که این مساله را گوشزد می کنیم؛ ما باید بتوانم با تحمل هزینه هایی و پرهیز از قیمت گذاری قطعی خودرو از ناحیه خارج از حوزه خودروسازان، ابزار را در اختیار خودروسازان و بازار و مصرف کننده قرار دهیم تا آنان بتواند در این عرصه کار واقعی خود را انجام دهند و مردم که هدف نهایی بازار خودرو هستند بتوانند از یک خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب و متعادل برخوردار باشند چراکه هم اکنون قیمت خودرو در کشور ما نسبت به کشورهای همسایه و دیگر کشورها بالا است و این اجحاف در حق مصرف کننده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =