جعفری

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: 21 فقره پروانه اکتشاف (3 هزار کیلومتر مربع) به بخش خصوصی واگذار شد تا فرآیند اکتشاف را تکمیل کنند.

به گزارش ایراسین، وجیه الله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، با اشاره به اهمیت برگزاری همایش پهنه های اکتشافی در تشریح فعالیت های اکتشافی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: میزان ذخایر اکتشاف شده این شرکت، 2 میلیارد و 180 میلیون تن بوده که بیشتر در حوزه پلی متال (مس، آنتیموان، سنگ آهن، زغال سنگ، طلا و غیره) بوده است.

وی در ادامه افزود: هزینه های انجام شده از ارزش برجای معادن ذخیره شده، 18.5 میلیون دلار بوده که حدود 32 صدم درصد کل ارزش برجای است.

جعفری در ادامه افزود: تاکنون، 27 هزار و 317 کیلومتر مربع بررسی و خاتمه داده شده است. از این میان، 57 محدوده امیدبخش معرفی شده و 35 درخواست اکتشاف انجام شده است. از این تعداد، 7 فقره پروانه اکتشاف و 4 فقره گواهی کشف صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه پهنه های اکتشافی مواد معدنی اغلب در مناطق محروم کشور خواهد بود گفت: اکنون 36 هزار و 500 کیلومتر مربع پهنه اکتشافی نیز پیگیری می شود که بین 30 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

جعفری ادامه داد: امسال نیز 44 هزار و 567 کیلومتر مربع به این رقم افزوده شده است. این پهنه ها در بیشتر استان های کشور و مناطق محروم بوده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به انجام فعالیت های اکتشافی موردی توسط این شرکت تصریح کرد: از سال 92 تاکنون، 46 مورد پهنه پروانه اکتشاف صادر شده که 21 مورد آن به گواهی کشف انجامیده است.

جعفری در پایان افزود: 21 فقره پروانه اکتشاف (3 هزار کیلومتر مربع) به بخش خصوصی واگذار شد تا فرآیند اکتشاف را تکمیل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =