• ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
  • کد خبر: 3741
  • readingTime: ۱ دقیقه
شهیدی

علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در دو بخش زمین‌شناسی و اکتشافات مواد معدنی به عنوان وظیفه حاکمیتی سالهاست به فعالیت مشغول است.

به گزارش ایراسین، در حاشیه نشست پایش برنامه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد، علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، با تشریح فعالیت های این سازمان، گفت:  سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در دو بخش زمین‌شناسی و اکتشافات مواد معدنی به عنوان وظیفه حاکمیتی سالهاست به فعالیت مشغول است.

شهیدی با بیان این‌که متاسفانه مخاطرات طبیعی ۶ تا ۱۰درصد GDP کشور را صرف می‌کند، افزود: جبران خسارات مالی و جانی هزینه سنگینی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند که توجه به مطالعات پایه انجام شده در این سازمان در کاهش اثرات این مخاطرات تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با تاکید بر اینکه اکتشاف مواد معدنی زیربنای اقتصاد و صنعت هر کشور را تشکیل می‌دهد،  تصریح کرد: این سازمان وظیفه انجام کلیه مراحل اکتشاف مواد معدنی در مرحله شناسایی، پی‌جویی عمومی، اکتشافات تفصیلی و بررسی فنی و اقتصادی را بر اساس تکمیل زیرساخت‌های اکتشافی و نمونه‌برداری سیستماتیک، حفر ترانشه و گمانه‌های اکتشافی و مطالعات آزمایشگاهی آنالیز مواد معدنی به عهده دارد.

شهیدی در پایان افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور شناخت توان معدنی کشور را به عنوان مهم‌ترین هدف علمی و اقتصادی خود قلمداد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =