• ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
  • کد خبر: 3740
  • readingTime: ۱ دقیقه
زرندی

باید از تجربیات جهانی برای توسعه اکتشاف بهره گرفت که یکی از این راهها، صندوق های جسورانه است که در زمینه اکتشاف فعال هستند.

به گزارش ایراسین، در حاشیه جلسه پایش برنامه های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، سعید زرندی معاون طرح و برنامه معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استفاده از نوآوری ها و استارتاپ های نوآورانه در زمینه اکتشاف گفت: نگاه های جدید و نو را باید در بخش اکتشاف داشته باشیم و زمینه ورود استارتاپ ها را در این زمینه هموار نماییم.

زرندی با اشاره به مشکلات مربوط به تامین بودجه سازمان، گفت: یکی از موضوعات مهم سازمان، مشکلات بودجه ای برای پروژه های اکتشاف است لذا در کنار بودجه های دولتی باید مدل های جدید تامین مالی برای این بخش تعریف کرد.

وی در ادامه افزود: تیم قوی و توانمندی برای موضوع تامین مالی در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شکل بگیرد.

زرندی درباره نحوه ارائه مشوق های مالی برای حضور بخش خصوصی در زمینه اکتشافات معدنی گفت: بیزینس مدلی باید برای بخش اکتشاف طراحی شود تا رغبت بخش خصوصی خصوصا استارتاپ ها برای ورود این بخش انجام شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: باید از تجربیات جهانی برای توسعه اکتشاف بهره گرفت که یکی از این راهها، صندوق های جسورانه است که در زمینه اکتشاف فعال هستند.

زرندی گفت: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور جزو مجموعه‌های موثر در کشور با دانش اندوخته بالا است.

وی ادامه داد: سال‌هاست اطلاعات و دستاوردهای کشور در زمینه علوم‌زمین در این مجموعه اندوخته شده که امید است از این دستاوردها در بخش‌های اقتصادی کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

زرندی با تاکید بر اهمیت گسترش و بروزرسانی اطلاعات زمین شناسی و اکتشافی، تصریح کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت نگاه جدید به بخش معدن و اکتشاف وجود دارد و با توجه به نگاه مثبت مقام عالی وزارت صمت به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، بایستی تلاش کرد تا از مطالعات زمین‌شناسی و اکتشاف عقب نماند و بتوان در این حوزه تحول جدی ایجاد کرد.

وی در ادامه افزود: تبادل اطلاعات و همکاری بین بخش های مختلف در زمینه اکتشاف ضروری است.

زرندی گفت: برنامه های توسعه اکتشاف در سال 98 بطور مستمر پایش و رصد می شود و این موضوع برای وزارتخانه بسیار اهمیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =