سنگان

فولاد سنگان به عنوان شاهرگ حیاتی فولاد مبارکه در تامین مواد اولیه و  همچنین بزرگترین تولیدکننده گندله  و کنسانتره در شرق کشور هریک به ظرفیت ۵ میلیون تن در سال است.

به گزارش ایراسین،  علی امرائی مدیرعامل فولاد سنگان در نشست با امام جمعه،فرماندار و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خواف، ضمن تشریح روند تولید گندله و همچنین ساخت کارخانجات کنسانتره گفت: رشد و توسعه همه جانبه در شهرستان همراه با محرومیت زدایی مهمترین هدف مجموعه فولاد سنگان در حوزه مسئولیت های اجتماعی می باشد.

وی به تاکید بر اینکه توانمندی نیروی انسانی در مجموعه سنگان جزو مهمترین اهداف کارخانه می باشد، گفت: خوشبختانه نیروهایی جوان، ماهر و توانمندی در فولاد سنگان مشغول بکار بوده که هدفشان، کمک به رشد و توسعه صنعت  مملکت است و این مهم در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری  بوده و وظیفه مدیران و مسئولان در این مجموعه، افزایش انگیزش سازمانی همراه با توسعه توانمندی های این  نیروها است. همانطور که در عرصه های صنعتی و معدنی در تلاشیم تا به نحو احسن در رشد و شکوفایی اقتصادی مثمر ثمر باشیم در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هم باید فعال و پویا باشیم.

مدیرعامل فولاد سنگان ساخت مدارس در مناطق محروم و مختلف شهرستان خواف طبق اصول و مقررات سازمان نوسازی مدارس در حدود صد روز کاری را از افتخارات فولاد سنگان دانست و یادآور شد: ساخت چهار باب از این مدارس، با کیفیتی بالا و در مدت زمان بسیار کوتاه ساخته شده که خوشبختانه در اول مهر شاهد افتتاح رسمی  با حضور دانش آموزان، مسئولین کشوری، استانی و شهرستان خواهیم بود و انشالله با افتتاح این مدارس، فولاد سنگان سهم خودش را در رشد و شکوفایی استعدادهای این منطقه ادا کرده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت معین اقتصادی شهرستان خواف است، افزود: توانمند سازی تعاونی‌ها و اعطای تسهیلات بانکی به تعاونی ها و فعال کردن کارگاه های روستایی با هدف ایجاد اشتغال و حضور در بازارهای تخصصی و فروش را از دیگر اقدامات فولاد سنگان در حوزه مسئولیت های اجتماعی عنوان کرد.

امرائی ایجاد فضاهای فرهنگی و مجتمع های رفاهی و تفریحی در شهرستان را از دیگر اقدامات در دست اقدام فولاد سنگان ذکر و اعلام کرد: در صورت همیاری و کمک مسئولان شهرستان در معرفی زمین مناسب به این واحد، آماده احداث این چنین مراکز تفریحی در شهرستان با هدف افزایش رفاه اجتماعی خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه این مجموعه تامین کننده ۳۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز فولاد مبارکه است، تصریح کرد: ایران در افق ۱۴۰۴، تولید کننده ۵۵ میلیون تن فولاد خواهد بود.

مدیرعامل فولاد سنگان در ادامه افزود: فولاد سنگان به عنوان شاهرگ حیاتی فولاد مبارکه در تامین مواد اولیه و  همچنین بزرگترین تولیدکننده گندله  و کنسانتره در شرق کشور هریک به ظرفیت ۵ میلیون تن در سال است.

وی با اعلام اینکه بزرگترین کارخانه کنسانتره سازی در شرق کشور تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، گفت: اجرای آزمونی عدالت محور مبتنی بر جذب نیروهای بومی اولویت فولاد سنگان با هدف ایجاد اشتغال پایدار در منطقه بزودی برگزار خواهد شد.

امرایی افزود: توسعه خواف، ایجاد اشتغال پایدار و جذب نیروهای بومی در منطقه، از مهمترین اهداف اجرائی این طرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =