قطعات خودرو

رییس هیات مدیره انجمن صنایع قطعات خودرو نیرو محرکه اصفهان با اظهار تاسف از اینکه قطعه سازان و مصرف کنندگان خودرو تا چه زمانی باید تاوان سو مدیریت مدیران بالا دستی را بدهند، اظهار داشت: در زمانی که شفافیت وجود نداشته باشد فساد ایجاد می شود.

به گزارش ایراسین - ابراهیم احمدی افزود: تبلیغات منفی و ذهنیت نادرستی که توسط دلالان ایجاد شده است سم مهلکی است که تولید را زیر سوال می برد.

وی افزود: زیان قابل توجه قطعه سازان در سال 98 همچون سنوات گذشته ناشی از افزایش چند باره قیمت مواد اولیه و نهاده های تولدی و عدم اصلاح به موقع قیمت های فروش قطعات بوده است.

احمدی با اعلام اینکه 800 میلیارد تومان کسری نقدینگی قطعه سازان ناشی از افزایش قیمت نهاده های تولید به منظور تحقق برنامه های سال 98 اعلامی وزارت صمت بوده است اظهار داشت: بیش از 500 میلیارد تومان مطالبات زنجیره تامین داخلی از خودرو سازان و بیش از 200 میلیارد تومان مطالبات معوق شامل چک های خرید دین و غیره قطعه سازان را با مشکل مواجه کرده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع قطعات خودرو نیرو محرکه اصفهان تصریح کرد: بی عدالتی در قبال شرکت های قطعه ساز باعث شده که در استان اصفهان قطعه سازان کمترین حجم تولیدی را داشته باشند و کمترین استفاده را از ارز چهار هزار و 200 تومانی بکنند و این به دلیل پیشینه صنعتی است که همواره در اصفهان وجود داشته و همچنین به خاطر مطالبات ناشی از عدم اعمال تغییر قیمت های قطعات سال 98 دچار بیش از 800 میلیارد تومن بدهی شده ایم.

وی گفت: همواره قطعه سازان اصفهانی از تکنیک بالایی برخوردار بوده اند و در زمینه عمق خودکفایی بیشترین حرف را داشته اند.

احمدی در رابطه با وضعیت فعلی در قیاس با سال 96 اظهار داشت: تعداد واحد قطعه سازی در خودروهای تجاری و سواری در استان در سال 96، 211 واحد بوده ، در زمینه تعداد قرادادهای مستقیم با خودروسازان کشور 68 واحد مستقیم و در زمینه تعداد نفرات نیز 60 هزار نفر شاغل در رده های یک و دو و سه بوده اند که از این رقم 30 درصد در سال 97 تعدیل یا تعلیق شده اند.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع قطعات خودرو نیرو محرکه اصفهان ادامه داد:پس از تزریق چهار هزار میلیارد تسهیلات تعدادی بازگشت به کار شده اند اما از سه ماه گذشته شرایط مجددا بحرانی شده و بعضی واحدها مجبور به تعلیق مجدد نیروهای خود شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =