مدیر بازرگانی فرو آلیاژ

مدیر بازرگانی شرکت مجتمع فرو آلیاژ رباط در رابطه با آینده صنعت فولاد اظهار امیدواری کرد که با توجه به بخشنامه وزارت صنعت و معدن در زمینه حمایت از صادرات فولاد چشم انداز روشنی داشته باشیم.

میرزایی در گفت و گو با ایراسین ادامه داد: تصویب این مصوبه با توجه به مدت زمانی که صادرات محصولات فولادی متوقف شده بود و به نوعی جنبه بایکوت داشت، اکنون می تواند نقطه روشنی برای تولید کنندگان باشد.

وی افزود: ما به عنوان تولید کننده برتر و کار آفرین برتر کشوری توانسته ایم ۲۵۰ نفر را به شکل مستقیم و نزدیک به ۱۰۰۰ نفر را به شکل غیر مستقیم اشتغالزایی کنیم و اگر از ما حمایت نشود نمی توانیم در شرایط حاضر دوام بیاوریم.

مدیر بازرگانی شرکت مجتمع فرو آلیاژ رباط افزود: بهره های بانکی بالا کمر تولید کننده را می شکند، اما اگر فولادمان بتواند خوب صادر کند، کسانی که تولید کننده مواد اولیه هم هستند کارشان بالتبع رونق می گیرد، اما متاسفانه اکنون برای تولید کنندگان ریسک های بسیاری از جمله سودهای بالای بانکی و قوانین دست و پاگیری وجود دارد که تولید کنندگان را با مشکلات جدی روبرو می کند.

وی ادامه داد: اگر محدودیت ها برداشته شوند مطمئنا تولید ایرانی توان و پتانسیل های زیادی دارد، ولی تا زمانی که کمبود نقدینگی و واردات بی رویه از خارج وجود دارد ما توان رقابت با واردات را نداریم و ناچار به ضرردهی می شویم.

میرزایی با تاکید بر اینکه واسطه ها و بازرگانانی که اقدام به واردات کالاهایی می کنند که در داخل ایران تولید می شود باعث می شوند که سودهای کلانی عایدشان شود و کمر تولید کننده داخلی خم گردد، به این خاطر که توان رقابت را از تولید کننده می گیرد و هزینه تولید کننده خیلی بالا می رود و سوبسیدی برای تولید کننده قرار داده نمی شود.

وی راهکار رسیدن به هدف را در اختیار گذاشتن سرمایه در گردش به تولید کنندگان دانست و گفت : تولید کننده می تواند کشور را به خودکفایی برساند بنابراین باید وام ها و تسهیلاتی با مدت بازپرداخت زیاد و بهره کم در اختیارش قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =