• ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
  • کد خبر: 3658
  • readingTime: ۲ دقیقه
فولاد اخگر

مدیر عامل فولاد اخگر اصفهان با اشاره به دورنمایی از صنعت کشور و چشم انداز آینده گفت: چاره ای نداریم جز این که کشورما هم مانند بقیه کشورهای رو به توسعه دنیا صنعتی شود به این خاطر که همه چیز از کانال صنعت می گذرد.

رحیم نصر در گفت و گو با ایراسین افزود: ما یا باید بر روی ریل رشد قرار بگیریم و یا عقب می افتیم.

وی با اشاره به اینکه ما پتانسیل صنعتی شدن را داریم و زیرساخت هایی مانند نیروی متخصص ، تحصیلکرده و جوان و پهنه وسیعی از زمین که دارای معادن بسیار زیاد هستند را داریم اظهار داشت: شرایط سوق الجیشی بسیار مناسب است، اما بایستی مدیران جامعه این همه نعمت را مدیریت کنند و آن را سواربر ریل پیشرفت و توسعه کنند.

مدیر عامل فولاد اخگر ادامه داد: هم اکنون 23 میلیون تن فولاد تولید می کنیم و مجوز 35 میلیون تن داریم که تولید کنیم و  مطمئنا می توانیم بر حسب برنامه ای که داریم این تولید را به 55 میلیون تن برسانیم.

نصر با اعلام اینکه اگر در زمینه توسعه صنعت فولاد جانمایی درستی انجام شود گفت: مثلا امروز نباید در اصفهان و جاهای کم آب توسعه داشته باشیم به این خاطر که فولاد صنعتی آب بر است و باید در کنار دریا توسعه داشته باشیم و با شیرین کردن آب در این مناطق به آنچه که مدنظرمان است برسیم.

وی افزود: اکنون در شرایطی قرار داریم که باید تکلیف تحریم ها روشن شود و به هر حال ما در منطقه ای هستیم که می توانیم قطبی برای تولید و تامین نیازهای کشورهای اطراف باشیم و این موضوع به رشد و توسعه ما کمک خواهد کرد.

رحیم نصر ادامه داد: فولاد اخگر اصفهان تولید قطعات صنعتی برای همه صنایع ایران کار می کند و سالها با شرکت های بزرگ مثل فولاد خوزستان، نفت، وزارت نیرو، وزارت راه و پتروشیمی و فولاد مبارکه کار کرده است و هدف ما قطع شدن وابستگی از خارج است.

مدیر عامل فولاد اخگر با تاکید بر اینکه یکی از افتخارات ما این است که توانسته ایم بسیاری از قطعات صنعتی را از وابستگی نجات داده و بومی کنیم تصریح کرد: اگر امروز این اتفاق نیفتاده بود ممکن بود که مشکلات زیادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ارزش افزوده ای که ایجاد شده و دانشی که بومی شده است در واقع قدمی بوده که اگر برنمی داشتیم در شرایط حاضر با وابستگی که داشتیم دچار مسائل بسیاری می شدیم .

نصر اضافه کرد: بزرگترین قرارداد ما با فولاد مبارکه است و یکی از مشکلات جدی که امروز در کشور ما وجود دارد فروش سنگ آهن خام است و این هم یک نوع تحریم است که خودمان خودمان را تحریم کردیم و از دو طرف ضربه می خوریم و امروز که ما مواد خاممان را می فروشیم اگر نگوییم خیانت کرده ایم اشتباه بزرگی کرده ایم .

مدیر عامل فولاد اخگردر پایان خطاب به دولت خواست که الویت ها را بشناسد و در دادن ارز به تولید کنندگان دریغ نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =