علی رهبری

علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت: در دولت بسیاری از فعالیت‌های اداری و مالی به صورت کاغذی انجام می‌شود که مصرف کاغذ را بالا برده است اما این مرکز در صدد است که اسناد مالی و اداری را مجهز به امضای الکترونیک و استفاده از کاغذ را حذف کند.

به گزارش ایراسین، علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته ۱۲۹ هزار امضا و امسال و تا الان ۱۶۹ هزار امضا صادر شد و طی ۴ ماهه ابتدای سال نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشتیم.

وی در ادامه افزود: گزارش سالانه تجارت الکترونیک حاکی از آن است که در سال ۹۷ رقم تجارت الکترونیک کل کشور ۲۰۸ هزار میلیارد تومان، متوسط مبلغ تراکنش‌های تجارت الکترونیکی به ازای هر خرید ۱۸۷ هزار تومان و تعداد کل تراکنش‌ها یک میلیارد و ۱۱۳ هزار عدد بوده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت بسیاری از فعالیت‌های اداری و مالی به صورت کاغذی انجام می‌شود که مصرف کاغذ را بالا برده است اما این مرکز در صدد است که اسناد مالی و اداری را مجهز به امضای الکترونیک و استفاده از کاغذ را حذف کند.

وی هدف بلاک چین را تضعیف نظارت های مرکزی دانست و گفت:  ساز و کار رمز ارز این است که تراکنش، بدون مشخص بودن طرفین تراکنش انجام شود، بنابراین نمی‌توان نظارت خاصی روی آن انجام داد.

رهبری به این سوال که رمز ارزها چه تاثیری روی دور زدن تحریم ها دارند اینگونه پاسخ داد: رمز ارزها نظارت پذیر نیستند و نمی توانیم جلوی تکنولوژی بلاک چین را بگیریم و همچنین سیاستگذاری در این زمینه نباید فقط از طرف سازمان خاصی انجام شود، بلکه باید کارگروه یکپارچه ای تشکیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای تخلفات سامانه ثبت سفارش دارید، تصریح کرد: از ابتدای آذر سال گذشته مدیریت سامانه ثبت سفارش به این مرکز سپرده شد. آسیب‌های سامانه را شناسایی کردیم. همچنین سعی کردیم کاربری سامانه را ارتقا دهیم و ۱۶ فرایند جدید به سامانه اضافه شد.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت در ادامه این نشست خبری گفت: گزارش سالانه تجارت الکترونیک حاکی از آن است که در سال ۹۷ رقم تجارت الکترونیک کل کشور ۲۰۸ هزار میلیارد تومان، متوسط مبلغ تراکنش‌های تجارت الکترونیکی به ازای هر خرید ۱۸۷ هزار تومان و تعداد کل تراکنش‌ها یک میلیارد و ۱۱۳ هزار عدد بوده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده سکه ثامن با بیان اینکه برای اعطای نماد اعتماد به سکه ثامن، تمام قواعد صدور نماد اعتماد را رعایت کرده است گفت : پروانه اتحادیه آن را در وب سایت بررسی کردیم و تا خرداد سال ۹۷ شکایت خاصی از این سامانه وجود نداشت اما پس از آن متوجه فروش سکه در این سایت شدیم و تذکراتی هم دادیم.

رهبری ادامه داد: از پرونده سکه ثامن به این نتیجه رسیدیم که باید رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی را آغاز کنیم و این طور نباشد که هرکس نماد اعتماد را دید، فکر کند کاملا باید به آن سایت اعتماد کند. رتبه بندی به این موضوع که چقدر می‌توان به آن سایت اعتماد کرد، کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه به زودی کسب و کارهای اینترنتی رتبه بندی اعتماد خواهند شد، گفت:‌ باید هر چه زودتر رتبه بندی اعتماد را صورت دهیم و این امر و به طور کلی رتبه‌بندی کسب و کارهای اینترنتی از اوایل مهر انجام می شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر که سامانه فروش و پیش فروش خودرو به زودی ارائه خواهد شد، گفت: در حال طراحی مکانیسم پیش فروش هستیم تا فرد نتواند بیشتر از اعتبار پیش فروش کند و اینکار برای خودرو شروع شده تا در آینده نزدیک برای مجوز پیش‌فروش خودرو سامانه‌ای داشته باشیم و برای سایر کالاهای ارزشمند نیز باید مکانیسمی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =