قایم مقام ایریتک

مدیر پروژه های ایریتک در فولاد مبارکه و قائم مقام مدیر عامل در منطقه اصفهان با اشاره به اینکه شرکت بین المللی مهندسی ایران ( ایریتک) به عنوان یک سازمان تخصصی و سیستمی در حوزه های فولاد، متالورژی، معدن، نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت میکند و این موضوع را تاکید می کنیم که ۸۰ درصد زنجیره تولید در ایران بومی سازی شده است.

سعید عبیری در گفتگو با ایراسین در رابطه با عملکرد این شرکت اظهار داشت: این شرکت بیش از نیم قرن است که تاسیس شده و با تکیه بر توانمندی ها و نیروی انسانی توانسته جایگاه مناسبی در بین کشورهای دیگر به دست بیاورد و در عرصه بین المللی جزو چهار کشوری است که از میدرکس ژاپن لاینسس دارد و پروژه های احیا مستقیم را ایجاد می کند.

وی ادامه داد:این شرکت با مأموریت راهبری فرآیند ایجاد و راه اندازی واحدهای صنعتی یکی از پرچم داران صنعت کشور در زمینه خرید و تامین تجهیزات و نصب و راه اندازی و ... به شمار می رود.

عبیری با تاکید بر اینکه مگامدول ها را در دوران تحریم ایجاد کردیم، چون قبلا ۸۰۰ هزار تن و یک میلیون تن اجرا می کردیم و با تغییراتی که در شرکت ایریتک ایجاد کردیم توانستیم به دانش مگامدول و سوپرمگامدول دست یابیم.

وی گفت: هم اکنون پروژه های برون مرزی از جمله سقز را در دست گرفتیم ودر مکران چابهار نیز احیا یک و نیم میلیون تن داریم که در واقع می توان گفت، طرح توسعه را شروع کردیم و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم.

مدیر پروژه های ایریتک در فولاد مبارکه ادامه داد: ۷۰ درصد فولاد مبارکه را ما ساختیم  و از ۳۰ سال گذشته تاکنون توانستیم پیشرفت های زیادی داشته باشیم و در این دوران به دانش بومی دست یافته ایم به این خاطر که در گذشته ۸۰ درصد توسط تکنولوگ های خارجی انجام می شد و ما سهم کمی داشتیم اما اکنون با سهم ۸۰ درصدی توانسته ایم پروژه های معدنی فولادی و نفت و گازی را ایجاد کنیم.

عبیری با اظهار تاسف از اینکه به خاطر مسائلی همچون زیرساخت ها نتوانسته ایم هنوز از صادرات سنگ خام جلوگیری کنیم تصریح کرد: به هر حال تغییراتی که در قیمت دلار و یورو ایجاد شده، سهم عظیمی در این ماجرا داشته است و حتی اجرای پروژه ها را هزینه برتر کرده است.

وی گفت: امیدواریم با سرمایه گذاری های خوبی که در این سالها داشته ایم و استفاده از نیروی انسانی مناسب و همچنین دانش بومی که داریم بتوانیم به نتایج خوبی در این شرایط برسیم.

مدیر پروژه های ایریتک در فولاد مبارکه تاکید کرد: خوشبختانه فولاد مبارکه شرکت تولیدی بزرگی است و ۶۰ درصد فولاد کشور را تامین می کند و این سالها سرمایه گذاری های خوبی کرده و توانسته ایم دانش فنی را انتقال دهیم و اکثر پروژه ها داخلی انجام می شود و به هر حال آمادگی داریم که به صنعت کشور کمک کنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حمایت های دولت بتوانیم از درصد کمی از وابستگی هم که داریم عبور کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =