آلبلاغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اعلام کرد: براساس سیاست‌های حمایت از معادن هیچ مانعی برای اکتشاف معدنی از سوی نهاد در منطقه معدنی آلبلاغ اسفراین وجود ندارد.

به گزارش ایراسین، سید اصغر مطهری در این زمینه گفت: منطقه معدنی یاد شده در منطقه حفاظت‌شده ساریگل قرار گرفته اما محدودیتی برای انجام کارهای مطالعاتی معدنی از سوی ایمیدرو وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: ایمیدرو طی سنوات اخیر خواستار انجام فعالیت‌های مطالعاتی و کارهای اکتشافی در منطقه بوده و علی‌رغم اینکه از نظر ما محدودیتی نیست هنوز سازمان حفاظت محیط زیست مجوزهای لازم را به این استان ابلاغ نکرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تاکید کرد: اکنون برداشت‌های غیرمجاز و پراکنده برخی از سودجویان در منطقه مورد نظر وجود دارد که تلاش می‌کنیم با آن مقابله کنیم، اما از نظر ما اگر کار به صورت مدیریت شده و هدفمند صورت پذیرد نه تنها محیط زیست بلکه اقتصاد کشورمان نیز منتفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: فعالیت افراد غیرمجاز در منطقه به دلیل عدم آشنایی آنها به برداشت اصولی و همچنین رعایت موارد مربوط به حفظ محیط زیست عاملی است که علاوه بر ایجاد حوادثی ناگوار برای سودجویان محیط زیست را هم درگیر مسایلی پرهزینه می‌کند.

مطهری معتقد است ذخایر سرب و روی آلبلاغ اسفرایین درصورت برداشت اصولی و صدور مجوزهای فعالیت قانونی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست فرصتی برای رونق اقتصادی و توسعه اشتغال‌پایدار منطقه است.

وی درپایان اظهار کرد: برای جلوگیری از فعالیت‌های شبانه سودجویان اکیپ‌های گشت سیار در منطقه فعالیت می‌کنند و در روستاهای مجاور نیز مشغول رصد تحرکات این افراد هستیم و درصورت برخورد با متخلفان قطعا آنها به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =