لودسل

یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرکت علمی تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت لودسل برای صنایع فولاد با تناژ ۳هزار تن گردید.

به گزارش ایراسین، محسن فروردین مدیر شرکت دانش بنیان کاوشگران زنده رود با بیان اینکه موفق به ساخت لودسل با ظرفیت ۳ هزار تن در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شده ایم،  گفت: نوسانات نرخ ارز و تحریم برخی از کالاهای استراتژیک در حوزه صنعت، باعث شده است تا وارد کنندگان به سازنده تبدیل شوند و مشتریان بزرگ صنعتی، تولیدکنندگان داخلی را مجددا در فهرست خرید کالای خود قرار دهند.
فروردین در ادامه افزود: صنایع بزرگ ذوب آهن و فولاد سازی به عنوان یکی از واگن های اصلی لوکوموتیو صنعتی کشور، برای ادامه حرکت به طیف گسترده ای از قطعات و ماشین آلات نیاز دارند که در سالهای نه چندان دور به صورت کامل از خارج از کشور وارد می شدند.
وی با بیان اینکه از این لودسل در صنایع فولاد استفاده می شود، تصریح کرد: با توجه به تحریم ها برخی محصولات و قطعات مانند لودسل با تناژ بالا در لیست تحریم ها  قرار گرفت، به همین خاطر متخصصین جوان این شرکت با طراحی و ارتقاء نمونه های موجود، برای اولین بار در کشور اقدام به ساخت لودسل با ظرفیت ۳ هزار تن کردند.
فروردین با اشاره به کاهش قیمت لودسل تولید داخل نسبت به مشابه خارجی گفت: قیمت محصول مشابه خارجی بیش از ۱ میلیارد تومان است که این شرکت موفق شده با مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان آن را با همان کیفیت به مشتریان صنعتی خود عرضه کند.
وی درباره فرصت هایی که تحریم ایجاد کرده، گفت: پس از تحریم ها به خاطر افزایش قیمت محصولات خارجی، واردات آنها توجیه اقتصادی خود را از دست داد و این موضوع فرصتی ایجاد کرد تا شرکت های دانش بنیانی مانند ما، بتوانند نسبت به بومی سازی قطعات و ماشین آلات مورد نیاز اقدام کنند.
فروردین در پایان با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند چرخه صنعتی و اقتصادی کشور را بدون مشکل در گردش نگاه دارد، گفت:  اگر مسئولین امر بتوانند با سیاست گذاری و تدبیر مناسب، مشتریان بزرگ صنعتی را مجاب کنند تا شرکت های دانش بنیان مانند ما را در اولویت تصفیه حساب قرار دهند، این مسئله می تواند کمک بزرگی به ما باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =