قطعات خودرو

دو شرکت "ایساکو" و "سایپا یدک" در سطح کشور نمایندگی دارند اما در عین حال باید مراکز رسمی برای تأمین قطعات یدکی خودروها برای مردم در نظر گرفته شود تا کسی به دنبال احتکار نرود چراکه در این صورت دیگر احتکار مقرون به صرفه نخواهد بود. 

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن همگن قطعه سازان کشور در گفتگو با ایراسین در پاسخ به این سوال که چگونه لوازم یدکی خودرو احتکار می شود، گفت: محتکر لوازم یدکی خودرو یعنی کسی که قطعه را از سازنده خریداری می کند و به بازار عرضه نمی کند و یا به قیمت بسیار گران در بازار عرضه می کند و در نتیجه این رفتار مردم دچار مشکل می شوند.
نجفی منش در ادامه افزود: در کنار محتکران لوازم یدکی خودرو، ما با سازندگان قطعات تقلبی نیز مواجهیم. در حال حاضر قطعه سازان در داخل کشور از توان و نیروی کافی برخوردار بوده و حتی مازاد تولید در بازار دارند اما از طرفی هم با این دو پدیده نیز مواجهند.
وی در پاسخ به این سوال که نیاز خودروسازان به قطعات در داخل تامین می شود؟ اظهار کرد: بله. ما حتی با وزارتخانه وارد مذاکره شدیم تا از واردات یک قطعه مصرفی که بیش از ۴۷ سازنده دارد جلوگیری و رونق تولید داخلی حفظ شود.
رئیس انجمن همگن قطعه سازان کشور به این سوال که چگونه می توان از گران فروشی و احتکار در بازار لوازم یدکی جلوگیری کرد اینگونه پاسخ داد: دو شرکت "ایساکو" و "سایپا یدک" در سطح کشور نمایندگی دارند اما در عین حال باید مراکز رسمی برای تأمین قطعات یدکی خودروها برای مردم در نظر گرفته شود تا کسی به دنبال احتکار نرود چراکه در این صورت دیگر احتکار مقرون به صرفه نخواهد بود.  
نجفی منش بر لزوم خصوصی سازی صنعت خودرو به طور کلی تأکید کرد و گفت: به عنوان مثال "گروه بهمن" مراکز خاص و مربوط به خود را دارد و سایر خودروسازان نیز باید خصوصی شوند تا قطعات را از نمایندگی های خود تامین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =