رحمانی

وزیر صمت گفت: دولت وقتی می بیند که در حق مردم اجحاف می شود، وظیفه دارد که با ورود به بازار، قیمت ها را به تعادل برساند، اما در حالت معمول هیچ علاقه ای به قیمت گذاری در بازار نداریم.

به گزارش ایراسین، در حاشیه جلسه پیگیری تامین آلومینای مورد نیاز صنعت آلومینیوم کشور، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار ایراسین، در پاسخ به این سوال که کماکان دولت وارد قیمت گذاری در صنعت خواهد شد، گفت: دولت وقتی می بیند که در حق مردم اجحاف می شود، وظیفه دارد که با ورود به بازار، قیمت ها را به تعادل برساند اما در حالت معمول هیچ علاقه ای به قیمت گذاری در بازار نداریم.

رحمانی در ادامه افزود: اتاق بازرگانی مشخصا مخالف دخالت دولت در حوزه قیمت گذاری است و از سوی دیگر نیز دولت هیچ علاقه ای نسبت به قیمت گذاری آهن و فولاد از خود بروز نمی دهد. البته نا گفته نماند که راه های دیگری نیز وجود دارد. برای مثال راه دیگر این است که روش ها را اصلاح کنیم تا منجر به رانت نشود.

وزیر صمت در پاسخ به راهکارهای وزارت صنعت در بحث برقراری تعادل در زنجیره فولاد، گفت: در اقتصاد مقاومتی پروژه ای وجود دارد که به عنوان طرح تکمیل زنجیره فولاد، مس و آلومینیوم نام گذاری شده است. در گذشته ایرادی که به صنعت وارد میشد، عدم توازن در زنجیره تولید فولاد بود از این رو باید زنجیره ها در توازن با هم رشد کنند.

وی همچنین به رقابت تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد و افزود: مکانیزم واقعی بازار این است که تولیدکننده ها رقابت نمایند و در کنار آن قیمت ها نیز روند نزولی طی کند. اگر اینطور باشد، نیازی به دخالت دولت نخواهد بود اما اگر سوء استفاده به وجود آید ما باید دخالت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =