وزارت صمت

عضو هیئت مدیره کنفدراسیون صادرات ایران گفت: در شرایط کنونی تفکیک وزارت بهترین راه حل است، ادامه روند کنونی امکان پذیر نیست و معضلات فعلی بیشتر از تفکیک وزارت صمت است.

لاهوتی عضو هیئت مدیره کنفدراسیون صادرات ایران در گفتگو با ایراسین در پاسخ به این سوال که تفکیک وزارت صمت در شرایط کنونی آیا به نفع اقتصاد و صنعت کشور است، گفت: تفکیک وزارت صمت  بهتر از ادامه روند کنونی است. بنده نسبت به تفکیک یا احیای وزارت بازرگانی حساسیت ندارم، بلکه معتقدم باید کارکردها به نفع اقتصاد ملی باشد.

وی در ادامه افزود: در بسیاری کشورها دو وزارت خانه صنعت و بازرگانی باهم فعالیت می کنند ولی تجربه به ما می گوید خروجی ادغام علی رغم اینکه پیرو اهداف بسیار منطقی و کارشناسی بوده؛ ولی هدف های قانون گذار را پوشش نداده است.
عضو هیئت مدیره کنفدراسیون صادرات ایران و عضو اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که آیا با ادغام وزارت صمت این وزارت کوچک تر شد، تصریح کرد: قرار بود ادغام، وزارت صمت را کوچک تر کند اما در برخی مواقع گسترده تر هم شد.  ضمن اینکه یک وزیر باید به تنهایی بر ۴ حوزه نظارت و کنترل داشته باشد ولی عملا این اتفاق نیفتاده است. اگر می خواستیم تصمیم سازی را یکپارچه کنیم، اول باید بپرسیم چرا حوزه کشاورزی زیر مجموعه جهاد قرار گرفت!؟
وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی تفکیک وزارت بهترین راه حل است، گفت: ادامه روند کنونی امکان پذیر نیست و معضلات فعلی بیشتر از تفکیک وزارت صمت است.
لاهوتی در ادامه گفتگو گفت: اگر اینگونه القا کنیم که احیای وزارت بازرگانی یعنی تشکیل وزارت واردات، اقدامی غلط است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =