مهدی کرباسیان

معاون سابق وزیر صمت با اشاره به اینکه معادن رو باز دیگر کفاف تامین مواد اولیه فولاد را نمی دهد و باید به سمت معادن عمقی برویم اظهار داشت: ظرفیت های ناشناخته کشور بسیار زیاد است و تنها معادن روباز را شناسایی کرده ایم، اما باید پذیرفت در معادن روباز دیگر معدن بزرگ نداریم و باید به سمت ذخایر موجود در عمق رفت.

به گزارش ایراسین - مهدی کرباسیان در پنل تخصصی همایش عبور از بحران تحریم در صنعت متالورژی، فولاد و زنجیره تامین افزود: دنیای امروز از عمق ٤ هزار متر ماده معدنی استخراج می کند و در زمان تحریم باید این نکته را توجه کنیم که چه مزایایی برای ما دارد و با تصمیم گیری های عجولانه به جایی نمی رسیم.

معاون سابق وزیر سمت گفت: باید از تجربه های گذشته برای بهره برداری از آینده استفاده کنیم.

کرباسیان ادامه داد: اگر تصمیمات سال ٩٧ بدون کارشناسی انجام نمی شد می توانستیم رکورد صادرات کشور را تا ٥۰ درصد در سال جاری افزایش دهیم.

رییس شورای سیاستگذاری این همایش با اشاره به اینکه در کشور ذخیره گاز، سنگ آهن و زغال سنگ داریم تاکید کرد: جالب است بدانید در سال ٩٧ به ٣/٥ میلیون تن مازاد گندله دست پیدا کردیم، در حالی که در سال های گذشته فولاد مبارکه برای تامین نیاز خود گندله وارد می کرد.

وی تاکید کرد: برای آینده فولاد نگرانی وجود ندارد اما باید در زمان تحریم به مزایای موجود در کشور توجه کرد.

به گفته کرباسیان، متاسفانه با تصمیمات عجولانه به نتایجی دست می یابیم که به این مزایا لطمه وارد می کند.

کرباسیان با اشاره به اینکه تحریم امروز در زندگی روزمره قابل لمس است، اما موضوع جدیدی نیست و از ابتدای پیروزی انقلاب با آن مواجه بوده ایم، بیان کرد: البته این موضوع را متذکر شوم که نگرانی برای آینده فولاد در ایران نداریم.

وی ادامه داد: نباید در دوران تحریم صادرات بخش معدن و صنایع معدنی به ویژه فولاد مانعی ایجاد شود به این خاطر که در این بخش اشتغال و ارزش افزوده بالایی وجود دارد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =