همایش عبور از بحران در صنعت متالورژی، فولاد و زنجیره تامین در اتاق بازرگانی اصفهان

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه با اظهار تاسف از اینکه سیاست ها و تصمیمات آنی دولت باعث خسارت به فولادی ها می شود اظهار داشت: صنعتی می تواند پایدار بماند که پنج سال جلوتر از خود را هم دیده باشد و برنامه ریزی کند.

به گزارش ایراسین، مهدی تقوی در همایش تخصصی عبور از بحران در حوزه صنایع متالورژی و فولاد و زنجیره تامین بیان کرد: سنگ آهن به عنوان ماده اولیه و تجهیزات برای تولید باید برای فولادی تامین شود، به این خاطر که اگر بخواهیم جامعه ای داشته باشیم که همه در کنار هم باشیم باید به یک تصمیم عمل کنیم.

وی افزود: این اتفاق نباید بیافتد که دولت یک تصمیم بگیرد و ما حرکت جمعی نکنیم به این خاطر که باید راهکارهای برون رفت از تحریم را به درستی بشناسیم اما متاسفانه برخی از تصمیمات دولت به فولاد خسارت وارد می کند.

تقوی با اشاره به اینکه ما بهترین استراتژی ها را تدوین می کنیم، اما هر کسی به عتوان خودش استفاده می کند و امروز و در شرایطی که در تحریم ها هستیم فولاد مبارکه با مشکل تامین سنگ آهن مواجه شده است.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه تصریح کرد: منکر این ادعا نیستیم که معادن باید صادرات داشته باشند اما عدم بهره وری از سرمایه های صرف شده و آنچه که امروز در دست داریم به نفع ما نخواهد بود.

وی تاکید کرد: قرار نیست چند هزار نفر سرمایه و ظرفیت ها پایین بیاید و ارزش افزوده را در پایین دست از بین ببریم و یک نفر منتفع شود و بقیه ضرر ببینند.

تقوی گفت: اگر مشکلات را در نظر نگیریم ممکن است امروز مشکل سنگ آهن داشته باشیم و فردا بخشی از زنجیره تولید با مشکلات دیگری روبرو شود .

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه افزود: نوع بحران مهم نیست اگر به یکدیگر اعتماد داشته باشیم و درون نگری کنیم مشکلات حل می شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه جلسات ما صرف انتقاد از شخص ثالثی می شود که وجود ندارد و ما باید به این واقعیت بپردازیم که ما چه کرده ایم گفت: تغییرات لحظه ای باعث آسیب به فولاد خواهد شد به این خاطر که فولاد صنعت چابکی نیست و نیاز به زمان دارد و مشکلاتی که اکنون وجود دارد مربوط به تصمیماتی است که سالها قبل گرفته شده است .

تقوی تاکید کرد: باید با تصمیمات درستمان سکان را به نسل بعد از خودمات تحویل دهیم تا آنها بتوانند به خوبی از فرصت هایشان استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =